کد خبر: ۹۳۴۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
تعداد بازدید: ۱۵۱
نبی الله باقریها مدافع اسبق پرسپولیس به تمجید از نمایش این تیم مقابل ملوان و عملکرد لوکادیا پرداخت.

با حضور لوکادیا هر لحظه امیدوار به گلزنی هستیدبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، نبی الله باقریها مدافع اسبق پرسپولیس در خصوص شرایط این تیم در دیدار مقابل ملوان و همچنین دوران مربیگری کوتاهش در فوتبال صحبت هایی را مطرح کرد که در ادامه مصاحبه ایشان را مرور خواهیم کرد:

در رابطه با برد خارج از خانه پرسپولیس مقابل ملوان چه توضیح فنی دارید؟

پرسپولیس مقابل ملوان بازی هوشمندانه‌ای را ارائه داد و سه امتیاز با ارزش را کسب کرد. دیداری که در خارج از خانه بود و اگر به آمار و سایر مسائل بعد از بازی هم توجه کنیم متوجه می‌شویم که پرسپولیس بر حریف برتری داشته و برد با ارزشی را در انزلی که کار چندان آسانی هم نیست به دست آورده است و نشان داد که بعد از افتی که در دو بازی در مقابل تراکتور و سپاهان به نوعی برای پرسپولیس مشکل‌ساز شد خارج شده و از آن شوک وارد شده به نوعی در آمده است که نمونه‌اش هم برد حساس پرسپولیس مقابل مس رفسنجان و پس از آن برد بسیار با ارزش مقابل ملوان بود.

اما باز هم به نوعی پرسپولیس با گل لوکادیا و هنر او به پیروزی رسید؟

لوکادیا در آلمان که بازی می‌کرد گلش به دورتموند را دیده بودم که استثنایی بود. مهاجم هلندی پرسپولیس ضریب هوشی بالایی دارد و به نظرم بازیکنی با توانمندی او سال‌ها به پرسپولیس نمی‌آید. مثلاً خود من زمانی با ادینیو در تیم مس کرمان همبازی بودم، او به لحاظ چهارچوب شناسی مهاجمی ایده‌آل بود اما با حضور لوکادیا همیشه و در هر لحظه از بازی امیدوار به گلزنی هستید چون او هر لحظه که توپ به دست می‌آورد با فضا‌سازی و حرکت‌هایش زمینه را برای گلزنی خودش یا همبازیانش فراهم می‌سازد، دقیقاً مانند بازی با ملوان که فضاسازی بسیار خوبی را انجام داد و با حرکت به محوطه جریمه حریف، مدافعان را به خود مشغول کرد تا زمینه برای نفوذ دانیال از عمق و گل زیبای خودش را فراهم سازد. حرکت‌های لوکادیا به نوعی پوشش دفاعی و آرایش دفاعی حریفان را به هم می‌ریزد و با وجود این اگر بازیکنی مانند دیاباته هر چه زودتر به شرایط ایده‌آل برسد قادر خواهد بود که از فضا‌سازی لوکادیا و پاس‌ها و زمینه‌سازی این بازیکن برای گلزنی نهایت استفاده را ببرد. قصد اغراق در مورد بازیکنی را ندارم اما با سبک و سیاق استثنایی که لوکادیا در خط حمله دارد در فوتبال ایران حتی اگر پیرمرد هم شود قادر به گلزنی خواهد بود!

در رابطه با خط میانی پرسپولیس فکر می‌کنید چرا بازیکنان این خط قادر به خلق موقعیت به شکل خوبی نیستند؟

من فکر می‌کنم پرسپولیس نباید بازیکنی مانند احسان پهلوان را از دست می‌داد، بازیکنی که به شکل هجومی و شکل تیمی پرسپولیس آشنا بود و در جناح چپ یا جناح راست می‌توانست تحرک خوبی را به وجود آورد و گاهاً موقعیت‌های خوبی را برای مهاجمان می‌ساخت اما سبک سروش به گونه‌ای دیگر است و این هافبک بیشتر طراح است.

در رابطه با موکول شدن دربی به بعد از جام جهانی چه نظری دارید؟

به نظرم اگر طوری برنامه‌ریزی می‌کردند که دربی قبل از جام جهانی برگزار می‌شد بهتر بود چون بعد از جام جهانی، انگیزه بازیکنان کمتر می‌شود و بازیکنان ملی‌پوش با شرایط نه چندان خوبی وارد تیم‌های‌شان می‌شوند و ‌از سوی دیگر به دلیل وقفه‌ای که در لیگ به وجود می‌آید بازیکنان هم از فرم مطلوب بازی خارج شده و پس از جام جهانی دربی خوبی را شاهد نخواهیم بود مگر آنکه حضور هوادار در بازی‌ها آزاد شود تا اینگونه حضور هواداران سرخابی، موتور محرکی برای بازیکنان دو تیم سرخابی در دربی شود.

بعد از خداحافظی از دنیای بازیگری به مربیگری پرداختید؟

در حال گذراندن مدرک حرفه‌ای مربیگری هستم و بعد از گرفتن مدرک Aآسیا که سال‌ها قبل دریافتش کردم به دنبال این هستم که مدرک حرفه‌ای مربیگری را هم دریافت کنم. در چند تیم هم مربیگری کرده‌ام اما چند مدتی است که از دنیای مربیگری دور بوده‌ام چون پیشنهادی به من برای مربیگری ارائه نشده است و برای مربیگری در تیمی بعضی از مسائل لازم است که من آنها را بلد نیستم اما به هر حال من سال‌ها در مربیگری زحمت کشیده‌ام و تمامی کلاس‌های مربیگری را سپری کرده‌ام.


انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: