کد خبر: ۹۳۴۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۳
تعداد بازدید: ۱۵۴
«محمد شیاع السودانی»، نخست‌وزیر مامور به تشکیل کابینه عراق بر تمایل دولت آتی در تقویت مناسبات امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و علمی با ایالات متحده امریکا تاکید کرد.

السودانی: دولت آتی عراق مایل به تقویت مناسبات امنیتی،اقتصادی و فرهنگی با امریکاستشفقنا:«محمد شیاع السودانی»، نخست‌وزیر مامور به تشکیل کابینه عراق بر تمایل دولت آتی در تقویت مناسبات امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و علمی با ایالات متحده امریکا تاکید کرد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  بغداد الیوم، السودانی امروز در دفتر خود با «آلینا رومانوسکی»، سفیر امریکا در بغداد و ژنرال متیو مک‌فارلین، فرمانده ائتلاف بین‌المللی و هیات همراه دیدار و درباره تداوم همکاری و هماهنگی امنیتی میان دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم در چارچوب مشورت‌دهی و آموزش نظامی در راستای حفظ حاکمیت عراق و کمک به ارتقای توانمندی نیروهای امنیتی عراق رایزنی کرد.

السودانی در این دیدار گفت: حفظ امنیت، پایه و اساس هر گونه اصلاحات اقتصادی است و دولت آتی تمایل دارد تا مناسبات و همکاری امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و علمی و غیره خود با امریکا را تقویت کند.

از سوی دیگر، سفیر امریکا و هیات امریکا مجددا بر حمایت واشنگتن از دولت جدید عراق تاکید کرده و خواهان گسترش چارچوب‌های همکاری دوجانبه با عراق شد.

ژنرال مک فارلین نیز ضمن ارائه گزارشی درخصوص همکاری نظامی با عراق، بر اهمیت تقویت این شراکت مورد اعتماد میان طرفین تاکید کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: