کد خبر: ۹۳۴۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
تعداد بازدید: ۱۲۹
صداوسیما در جریان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا سیاست عجیبی را در پیش گرفت.

میل صداوسیمای ملی به پخش کشتیبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا روز یکشنبه در بحرین به اتمام رسید و تیم‌های ملی مردان و زنان ایران به ترتیب در رده‌های سوم و چهارم رسیدند. حضور ایران در این مسابقات موفقیت‌های مهمی را از جمله سه مدال طلای الهام حسینی در دسته 81 کیلوگرم به دنبال داشت که اتفاقی تاریخی در این رشته بود. با این حال نکته عجیبی در جریان مسابقات به شدت در ذوق علاقه‌مندان به ورزش و اعضای تیم ملی وزنه‌برداری می‌زد بی‌توجهی صداوسیما به مسابقات بود به طوری که هیچ‌کدام از رقابت‌های نمایندگان ایران از تلویزیون پخش نشد!

این اتفاق در حالی رخ داد که همین حالا صداوسیما به طور کامل و ویژه مسابقات کشتی امیدهای آسیا را پوشش می‌دهد و حتی بازی‌های کشتی‌گیران کشورهای دیگر را هم پخش می‌کند. رسانه ملی در جریان کشتی قهرمانی جهان هم سیاست مشابهی داشت و انگار آن‌ها بین رشته‌های مختلف ورزشی تبعیض قائل می‌شوند. تردیدی نیست که مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا از اهمیت بالاتری نسبت به کشتی امیدهای جهان برخوردار است و مسئولان رسانه ملی باید این مسئله را در نظر می‌گرفتند.

پخش زنده مسابقات وزنه‌برداری و توجه به این رشته می‌توانست باعث دیده شدن موفقیت‌های وزنه‌برداران در بحرین شود و برای آینده هم به آن‌ها انگیزه دهد اما مسئولان صداوسیما توجهی به این مسابقات نکردند. انگار برای آن‌ها تنها چند رشته خاص مانند فوتبال، والیبال و کشتی اهمیت دارد و پوشش دیگر ورزش‌ها در اولویت نیست. این درحالی است که وزنه‌برداری همواره از رشته‌های مدال‌آور ایران در المپیک و بازی‌های آسیایی بوده و همین حالا هم چند عضو تیم ملی وزنه‌برداری از امیدهای کسب مدال در مسابقات مهم آینده هستند.

صداوسیما همواره در نقد به اتفاقات منفی در ورزش پیشرو بوده و واکنش‌های تندی علیه ورزشی‌ها داشته اما در زمانی که نیاز به حمایت است عقب نشسته و به رشته‌های ورزشی چون وزنه‌برداری بی‌توجهی می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: