کد خبر: ۹۳۳۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
تعداد بازدید: ۱۴۲
کرملین امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که چهار منطقه سابق اوکراینی که ماه گذشته میلادی به روسیه ضمیمه شدند، تحت حفاظت زرادخانه هسته‌ای روسیه هستند.

کرملین: مناطق تازه الحاق شده، تحت حفاظت هسته‌ای روسیه هستندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا ، این بیانیه کرملین در بحبوحه تشدید تنش‌ها صادر شد و انتظار می‌رود که ائتلاف نظامی ناتو و روسیه هر کدام به زودی تمرین‌های نظامی را برای آزمایش آمادگی نیروهای تسلیحات هسته‌ای خود برگزار کنند.

هنگامی که از دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین پرسیده شد که آیا این چهار منطقه تحت حفاظت هسته‌ای مسکو هستند یا خیر، پاسخ داد: «تمامی این سرزمین‌ها بخش جدایی‌ناپذیر فدراسیون روسیه هستند. از تمامی آن‌ها محافظت و امنیت آن‌ها درست مانند سایر بخش‌های روسیه تامین می‌شود.»

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه ماه گذشته میلادی اعلام کرد که مسکو آماده است تا "درصورت نیاز درخصوص دفاع از تمامیت ارضی روسیه، از تسلیحات هسته‌ای استفاده کند." همچنین، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا طی سخنرانی در تاریخ ۶ اکتبر گفت که "وقتی صحبت از تسلیحات هسته‌ای می‌شود، پوتین شوخی نمی‌کند."

ناتو تمرینات آمادگی هسته‌ای خود را این هفته انجام می‌دهد و گفته است که انتظار دارد "روسیه هم رزمایش‌های هسته‌ای خود را فورا آغاز کند." اما این درحالیست که پسکوف گفت، هیچ اطلاعی در این خصوص ندارد.

سخنگوی کرملین در پایان افزود: «یک سیستمی نسبت به اطلاع رسانی چنین اخبارهایی وجود دارد و این مسئله و سیستم توسط وزارت دفاع روسیه انجام می‌شود.»

به نقل از خبرگزاری رویترز، روسیه پس از برگزاری رفراندوم‌هایی که طی چند روز از ۲۳ سپتامبر انجام داد، این چهار منطقه سابق اوکراینی (دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژیا) را به خاک خود ضمیمه کرد؛ رفراندوم‌هایی که کی‌یف و دولت‌های غربی به عنوان "امری غیرقانونی و اجباری" محکوم کردند. ولادیمیر پوتین پیشتر الحاق این مناطق را اعلام کرده بود. او همچنین به دفاع از این اراضی "جدید" با هر ابزاری متعهد شد و به کی‌یف و غرب نسبت به حمله به آن‌ها هشدار داد. پوتین چند روز پس از این اطلاعیه رسمی، قوانین فدرالی را به امضا رساند که توافقنامه‌های الحاق مناطق مزبور به روسیه را تصویب کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: