کد خبر: ۹۳۳۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹
تعداد بازدید: ۲۰۱
مشاور رییس سازمان غذا و دارو ضمن تکذیب اخباری در فضای مجازی مبنی بر واردات رمدسیویر آلوده به کشور، گفت: واردات دارو تنها با مجوز سازمان غذا و دارو انجام شده و بعد از تایید سلامت و ایمنی داروی وارداتی از سوی این سازمان، دارو وارد بازار می‌شود. اسماعیلی تاکید کرد: بر این اساس چنین اخباری درباره واردات رمدسیویر آلوده که در فضای مجازی مطرح شده، به هیچ عنوان صحت ندارد.

مشاور رییس سازمان غذا و دارو: ورود رمدسیویر آلوده به کشور ‌به هیچ عنوان صحت نداردبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: مشاور رییس سازمان غذا و دارو ضمن تکذیب اخباری در فضای مجازی مبنی بر واردات رمدسیویر آلوده به کشور، گفت: واردات دارو تنها با مجوز سازمان غذا و دارو انجام شده و بعد از تایید سلامت و ایمنی داروی وارداتی از سوی این سازمان، دارو وارد بازار می‌شود.

دکتر سجاد اسماعیلی- مشاور رییس سازمان غذا و دارو  ضمن تکذیب برخی اخبار در فضای مجازی مبنی بر واردات رمدسیویر آلوده به کشور، گفت: در بحث واردات دارو، ورود دارو به کشور طی فرآیند مشخصی و زیر نظر سازمان غذا و دارو انجام می‌شود. داروها یا به صورت ثبتی و از طریق شرکت‌هایی که نماینده رسمی در کشور هستند، وارد می‌شوند یا واردات دارو به صورت فوریتی و در مواقعی که دارویی دچار کمبود شده و نیاز داریم که دارو سریع‌تر وارد بازار شود، انجام می‌شود. واردات دارو از هر دو طریق با مجوز سازمان غذا و دارو انجام می‌شود.

وی افزود: وقتی دارویی از هر کدام از این مسیرها وارد کشور می‌شود، ‌نمونه‌برداری از آن‌ها انجام شده و آزمایش‌های کیفی نیز انجام می‌شود تا از سلامت و ایمنی محصول مطمئن شویم و در صورتیکه سلامت و ایمنی داروی وارداتی از سوی سازمان غذا و دارو تایید شود، دارو وارد بازار می‌شود.

اسماعیلی تاکید کرد: بر این اساس چنین اخباری درباره واردات رمدسیویر آلوده که در فضای مجازی مطرح شده، ‌به هیچ عنوان صحت ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: