کد خبر: ۹۳۳۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۲
تعداد بازدید: ۱۲۶
یک نماینده مجلس در واکنش به عدم همکاری دانشگاه‌های ایران با دانشجویان اخراج شده از اوکراین، می‌گوید که باید هم وزیر امور خارجه از طریق روابط دیپلماسی با طرف اوکراینی موضوع را بررسی و صحبت قرار دهد و هم وزارت علوم، زمینه ادامه تحصیل این دانشجویان را در دانشگاه‌های ایران فراهم کند

وزارت امور خارجه و وزارت علوم باید زمینه ادامه تحصیل دانشجویان اخراج شده از اوکراین را در ایران فراهم کنند/ وزارت دفاع فروش پهپاد به روسیه توسط ایران را تکذیب کرده است و ما هم این ادعای اوکراین را تکذیب می‌کنیمیک نماینده مجلس در واکنش به عدم همکاری دانشگاه‌های ایران با دانشجویان اخراج شده از اوکراین، می‌گوید که باید هم وزیر امور خارجه از طریق روابط دیپلماسی با طرف اوکراینی موضوع را بررسی و صحبت قرار دهد و هم وزارت علوم، زمینه ادامه تحصیل این دانشجویان را در دانشگاه‌های ایران فراهم کند. کمیسیون آموزش مجلس باید به طور جدی به نیابت از دانشجویان و خانواده‌های آن‌ها، هم از وزارت علوم و هم از وزرات امور خارجه مطالبه‌گر باشد تا مشکل آن‌ها حل شود.

به گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب ، یعقوب رضازاده در واکنش به اخراج دانشجویان ایرانی از دانشگاه‌های اوکراین، با ادعای استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی علیه این کشور، گفت: «این موضوع در حوزه وزارت امور خارجه و وزارت علوم است. باید هم وزیر امور خارجه از طریق روابط دیپلماسی با طرف اوکراینی موضوع را بررسی و صحبت قرار دهد و هم وزارت علوم، زمینه ادامه تحصیل این دانشجویان را در دانشگاه‌های ایران فراهم کند. لذا این مسئولیت هر دو وزارتخانه است که سریعا پیگری و اقدامات لازم را انجام دهند.»

وی در پاسخ به این پرسش که چرا وزارت علوم به وعده خود مبنی بر همکاری با این دانشجویان برای انتقال به ایران عمل نکرد، بیان کرد: «قطعا کمیسیون آموزش مجلس باید به طور جدی به نیابت از دانشجویان و خانواده‌های آن‌ها، هم از وزارت علوم و هم از وزرات امور خارجه مطالبه‌گر باشد تا مشکل آن‌ها حل شود.»

رضازاده همچنین درخصوص ادعای اوکراین درخصوص استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی علیه این کشور، مطرح کرد: «قطعا این موضوع در حوزه وزارت دفاع است. از جانب ایران تکذیب شد که چنین چیزی نبوده است. وزارت دفاع فروش پهپاد به روسیه توسط ایران را تکذیب کرده است و ما هم این ادعای اوکراین را تکذیب می‌کنیم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: