کد خبر: ۹۳۲۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
تعداد بازدید: ۳۷۸
وزیر کشور، فرمانده کل انتظامی کشور و معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در جلسه غیر علنی مجلس گزارشی از اغتشاشات و مسائل اخیر کشور را به مجلس ارائه کردند.

وزیر کشور، سردار اشتری و معاون عملیات سپاه گزارش اغتشاشات را به مجلس ارائه کردندبه گزارش خبرداغ ، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  فارس، با اشاره به نشست غیرعلنی امروز مجلس  گفت: در این نشست که با دستورکار اتفاقات روزهای اخیر در کشور برگزار شد، احمد وحیدی وزیر کشور، سردار حسین اشتری فرمانده کل انتظامی، تعدادی از نمایندگان و روسای کمیسیون‌های امنیت و شوراها مطالبی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مطرح کردند.

وی افزود: مباحثی که در جلسه امروز توسط سخنرانان مطرح شد این بود که ما در هفته‌ها و ماه‌های قبل عضویت ایران در شانگهای، بازتاب بزرگ راهپیمایی اربعین و... را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتیم و روند کار کشور رو به پیشرفت بود و دشمن با طراحی‌هایی که داشت به دنبال آن بود تا با ایجاد اغتشاشات جلوی این روند روبه رشد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بگیرد و برای ایجاد این اغتشاشات به دنبال یک بهانه همچون فوت خانم امینی بود.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: همچنین این موضوع توسط سخنرانان مطرح شد که در اتفاقات اخیر بعضی از کشورهای همسایه ما مهد آموزش تروریست‌ها بودند و از خاک این کشورها سلاح به داخل کشور ما ارسال می‌شد.  

سلیمی خاطرنشان کرد: در این جلسه این موضوع مطرح شد که تعدادی از کارکنان برخی از سفارتخانه‌ها در آشوب‌های اخیر نقش داشتند. ضد انقلاب و بعضی از سلبریتی‌ها نیز از دیگر گروه‌هایی بودند که باعث ایجاد آشوب در کشور ما شده بودند.

وی افزود: همچنین این نکته مطرح شد که تعدادی از اتباع خارجی و عوامل بعضی از سفارتخانه‌ها در اغتشاشات نقش داشتند و تعدادی از اتباع خارجی پول گرفته بودند که در خیابان‌ها به تظاهرات بپردازند و شعار بدهند.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: رئیس مجلس در این جلسه غیرعلنی عنوان کرد که مجلس به طور ویژه موضوع فوت خانم امینی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پیگیری می‌کند، اما موضوع خانم امینی برای ضدانقلاب یک بهانه بود و آنها به دنبال هدف دیگری بودند.

سید نظام الدین موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگوی تلویزیونی گفت: در جلسه غیر علنی امروز، وزیر کشور، فرماندهی انتظامی و معاون عملیات سپاه حاضر شدند و گزارش هایی ارائه کردند. رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس و رئیس کمیسیون شوراها و 5 نماینده دیگر نیز نظرات خود را ارائه کردند.

وی افزود: در جلسه امروز یک گزارش در مورد فوت خانم مهسا امینی بود که بررسی های اولیه مطرح شد و پیگیری‌های لازم در این زمینه در حال انجام است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص گزارش دوم نشست امروز پیرامون آشوب های اخیر گفت: بر اساس ارزیابی های ارائه شده، بخش عمده آشوب‌های خیابانی با برنامه ریزی اطلاعاتی بوده و جمعی از تشکل های آموزش دیده، عناصر ضدانقلاب و گروه‌های خارج از کشور از مدت ها قبل برنامه‌ریزی کرده و حتی سلاح به کشور آورده بودند.

موسوی در خصوص تعداد شرکت کنندگان در اغتشاشات اخیر تصریح کرد: یکی از گزارش ها حاکی از آن بود که علیرغم تبلیغاتی که توسط جریان رسانه‌ای دشمن انجام شد،‌در اوج حضور افراد در اعتراضات، مجموعا 45 هزار نفر در سراسر کشور در اعتراضا ت حضور پیدا کردند.

موسوی در پایان افزود: در عین حال نکته ای که مجلس به آن تاکید دارد این است که ما باید به حواشی این واقعه نیز بپردازیم و در مواردی که می‌تواند ایجاد سوال کند، بپردازیم.

پایان پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: