کد خبر: ۹۳۱۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲
تعداد بازدید: ۸۰۳
فرهاد فتحی‌نژاد معاون برنامه ریزی و مدیریت مدارس سازمان ملی استعدادهای درخشان گفت: در طرح روشنا، روحانیون فارغ‌التحصیل مدارس سمپاد مورد شناسایی قرار گرفته و جهت حضور در این طرح در اولویت قرار می‌گیرند.

معاون سازمان استعدادهای درخشان: روحانیونِ فارغ‌التحصیل مدارس تیزهوشان در اولویت بکارگیری در سمپاد هستندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا: معاون برنامه ریزی و مدیریت مدارس سازمان ملی استعدادهای درخشان گفت: در طرح روشنا، روحانیون فارغ‌التحصیل مدارس سمپاد مورد شناسایی قرار گرفته و جهت حضور در این طرح در اولویت قرار می‌گیرند.

«فرهاد فتحی‌نژاد» معاون برنامه‌ریزی و مدیریت مدارس سازمان ملی استعدادهای درخشان در رابطه با تعاملات این سازمان با حوزه‌های علمیه و طلبه‌ها توضیح داد: با تغییرات اتفاق افتاده در خصوص رویکردها و برنامه‌های دو سال اخیر، اهداف و اولویت‌های سازمان دچار تغییرات اساسی شده‌اند؛ شناسایی و فراهم‌آوردن زمینه‌های رشد و ارتقای فرهنگی، پژوهشی و علمی استعدادهای برتر دانش‎آموزان در سراسر کشور از طریق تعریف برنامه‌ها و فوق برنامه‌های چندساحتی، هدف اصلی سازمان است، اما برنامه‌ریزی مناسب برای حضور دانش‌پژوهان کشور در عرصه‌های علمی- پژوهشی جهانی، تقویت معرفت و تربیت دینی، اعتلای هویت اسلامی- ایرانی و ارتقای دلبستگی ملی دانش‌آموزان صاحب استعدادهای برتر و هدایت تحصیلی و شغلی دانش‌آموزان صاحب استعدادهای برتر برای رفع نیازها و اولویت‌های علمی، فناوری، فرهنگی، ادبی، هنری و مدیریتی کشور در ردیف اهداف مهم سازمان بوده و مورد پیگیری جدی است.

فتحی‌نژاد تصریح کرد: بر اساس سیاست‌های جدید در سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، فراهم‌سازی نیروی انسانی شایسته برای پیشبرد اهداف منطقه‌ای، ملی و تمدنی کشور از طریق مشارکت در مسأله‌یابی، مسأله‌شناسی و ارائه و اجرایی‌سازی راه‌حل‌های بهینه و بهبود سطح عدالت آموزشی و کمک به ارتقای آموزش و پرورش عمومی به روش‌های هم افزایی، الهام بخشی و الگوسازی، اولویت‌های سیاستی در برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌ها و اقدامات محسوب می‌شوند.

او در خصوص طرح «روشنا» برای تحقق این اهداف اظهار کرد: طرح «روشنا» طرح جدیدی نیست بلکه سالهای متمادی در مدارس سمپاد در حال اجرا بوده است. با تغییرات صورت گرفته و تحول در سبک اجرا، این طرح در سال تحصیلی جدید نیز با اهداف تقویت باورهای دینی، رشد مهارت دین‌پژوهی و قرآن پژوهی، رشد معنویت و اخلاق، زمینه‌سازی لازم جهت شکوفایی فطرت الهی دانش آموزان در راستای ساحت‌های مختلف تعلیم و تربیت، شناسایی و هدایت دانش آموزان مستعد و علاقمند به مطالعات و پژوهش‌های دینی، معارفی و قرآنی و کمک به ایجاد فضای شاد و غنی مذهبی در فعالیت‌های فوق برنامه پرورشی اجرا می‌شود.

معاون برنامه ریزی و مدیریت مدارس سازمان ملی استعدادهای درخشان افزود: سمپاد در تداوم روند اجرای طرح روشنا از ظرفیت سایر نهادها و دستگاه‌ها به ویژه حوزه‌های علمیه ونخبگان حوزوی در شناسایی، گزینش، آموزش و اعزام مبلغین (به صورت متمرکز) و با همکاری مراجع ذی صلاح بهره می‌گیرد.

او ضمن تاکید به اینکه بهره‌گیری از روحانیون با نظارت مستقیم سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان صورت می‌گیرد، یادآور شد: با تغییرات صورت گرفته در فرایند مشارکت روحانیون در طرح روشنا، گزینش نهایی متقاضیان حضور در طرح با ارائه معرفی‌نامه از معاونت تبلیغ یا سازمان تبلیغات و مراجع ذیصلاح و با نظارت مستقیم سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان انجام می‌شود و طی کردن دوره‌های دانش افزایی معرفی شده از طرف سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ضروری است.

فتحی‌نژاد بیان کرد: در طراحی جدید، روحانیون فارغ التحصیل مدارس سمپاد مورد شناسایی قرار گرفته و جهت حضور در طرح روشنا در اولویت قرار می‌گیرند. روحانیون با تحصیلات مشترک حوزه و دانشگاه و همینطور متخصصان در رشته‌های فلسفه و کلام اسلامی یا علوم قرآنی (سطح ۳ و بالاتر) نیز در اولویت بکارگیری در طرح روشنا خواهند بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: