کد خبر: ۹۳۰۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۶
تعداد بازدید: ۱۷۵
در پی تصمیم کشور‌های عضو گروه هفت در تعیین سقف قیمت برای نفت وارداتی از روسیه، اتحادیه اروپا طرحی را منتشر کرده که در بخشی از آن تعیین سقف برای بهای گاز وارداتی از روسیه توصیه شده است. این طرح بخشی از اقدامات اروپاییان به منظور کاهش هزینه انرژی مصرفی و همچنین تشدید فشار بر روسیه است.

پیشنهاد اتحادیه اروپا برای تعیین سقف قیمت گاز وارداتی از روسیهبه گزارش خبرداغ به نقل از بی بی سی: در پی تصمیم کشورهای عضو گروه هفت در تعیین سقف قیمت برای نفت وارداتی از روسیه، اتحادیه اروپا طرحی را منتشر کرده که در بخشی از آن تعیین سقف برای بهای گاز وارداتی از روسیه توصیه شده است.

این طرح بخشی از اقدامات اروپاییان به منظور کاهش هزینه انرژی مصرفی و همچنین تشدید فشار بر روسیه است.

اورسولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا گفته است که هدف از این طرح کاهش درآمد روسیه است که برای تامین هزینه ادامه جنگ علیه اوکراین به کار می‌رود.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، تهدید کرده است که در صورت اعمال محدودیت‌ بر بهای گاز صادراتی این کشور، روسیه فروش ونفت و گاز به اروپا را متوقف خواهد کرد.

طرح کمیسیون اروپا همچنین کاهش اجباری مصرف برق اتحادیه اروپا در ساعات اوج مصرف را پیشنهاد می‌کند.

در بخش دیگری از این طرح پیشنهاد شده است که برای بهای برق تولیدی نیروگاه‌های غیرگازی کشورهای عضو اتحادیه نیز سقف تعیین شود.

در پی تصمیم روسیه به کاهش صادرات گاز به اروپا، بهای سوخت و برق در این کشورها افزایش قابل توجهی یافته است.

اقدام روسیه به تلافی تحریم‌هایی صورت گرفته که کشورهای غربی به خاطر تهاجم به اوکراین علیه روسیه به اجرا گذاشته‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: