کد خبر: ۹۲۹۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۴
تعداد بازدید: ۱۴۶
دیمیتری مدودف، رئیس جمهوری پیشین روسیه و معاون دبیر شورای امنیت ملی این کشور در ادامه تشدید بحران میان مسکو و غرب درباره جنگ اوکراین طی انتقاد‌های شدید‌اللحنی از واشنگتن، ایالات متحده آمریکا و هم‌پیمانان آن را به تلاش برای تجزیه روسیه متهم کرده و تاکید کرد چنین توطئه‌ای به «نابودی» منجر خواهد شد. او همچنین گفت: «این خیال‌پردازان ایده این‌که تجزیه قدرتی اتمی همواره بازی با مرگ است را نادیده می‌گیرند».

مدودف تلاش غرب برای تجزیه قدرتی اتمی نظیر روسیه را «بازی با مرگ» دانستبه گزارش خبرداغ ، دیمیتری مدودف، رئیس جمهوری پیشین روسیه و معاون دبیر شورای امنیت ملی این کشور در ادامه تشدید بحران میان مسکو و غرب درباره جنگ اوکراین طی انتقادهای شدید‌اللحنی از واشنگتن، ایالات متحده آمریکا و هم‌پیمانان آن را به تلاش برای تجزیه روسیه متهم کرده و تاکید کرد چنین توطئه‌ای به «نابودی» منجر خواهد شد.

به نقل از «آسوشیتد پرس» مدویدف شنبه 12 شهریور در بیانیه‌ای که از کانال تلگرامی خود و پس از حضور او در مراسم خاکسپاری میخائیل گورباچف، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق، منتشر کرد، به غرب درباره هر گونه تلاشی که منجر به فروپاشی روسیه شود، هشدار داده و چنین رویکردی را به «شطرنج‌بازی با مرگ» تشبیه کرد.

او گفت که برخی‌ها در غرب در پی سوءاستفاده از درگیری نظامی جاری در اوکراین هستند و تلاش دارند تا روسیه را به سوی پرتگاه فروپاشی سوق دهند و نهایت تلاش‌های خود را به‌کار گرفته‌اند تا ساختارهای حکومتی روسیه را فلج کرده و آن را از سازوکارهای فعال خود نظیر آن‌چه در سال 1991 (فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی) رخ داد، محروم سازند.

مدویدف در ادامه اظهارات خود گفت این‌گونه تلاش‌ها بی‌نهایت خطرناک است و نباید آن را دست‌کم گرفت. او همچنین گفت:«این خیال‌پردازان ایده این‌که تجزیه قدرتی اتمی همواره بازی با مرگ است را نادیده می‌گیرند».

معاون دبیر شورای امنیت ملی روسیه اظهارات خود را با این تاکید که زرادخانه‌های اتمی کشورش همواره «بهترین ضامن حفاظت از آن است» به پایان برد.

از سوی دیگر سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه همزمان با متهم شدن واشینگتن از سوی مسکو مبنی بر دخالت مستقیم در جنگ اوکراین، تاکید کرد که روسیه به‌منظور بازدارندگی و در صورت تهدیدی علی موجودیت آن می‌تواند از تسلیحات هسته‌ای استفاده کند. او کاربرد تسلیحات هسته‌ای در صورت لزوم را بخشی از دکترین نظامی روسیه عنوان کرد.

شایان ذکر است این اولین باری نیست که رئیس جمهوری سابق روسیه به کاربرد تسلیحات هسته‌ای تهدید می‌کند اظهارات مدویدف از آغاز تهاجم نظامی همه‌جانبه کشورش به خاک اوکراین در 24 فوریه گذشته تاکنون با لحن شدید و تهدیدآمیزی همراه بوده که طی آن انتقادات گزنده و احیانا تمسخر‌آمیزی را علیه رهبران کشورهای غربی ابراز کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: