کد خبر: ۹۲۹۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱
تعداد بازدید: ۱۴۱۳
هفته گذشته سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه از واریز مبلغ حدود ۱۱ میلیون تومان علی‌الحساب برای معلمان بر اساس اجرای قانون رتبه‌بندی خبر داده بود، اما پس از آن مشخص شد که مبلغ واریزی برای همه معلمان چنین رقمی نیست.

علت تفاوت مبالغ دریافتی معلمان در طرح رتبه‌بندیبه گزارش خبرداغ به نقل از تسنیم: هفته گذشته سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه از واریز مبلغ حدود ۱۱ میلیون تومان علی‌الحساب برای معلمان بر اساس اجرای قانون رتبه‌بندی خبر داده بود، اما پس از آن مشخص شد که مبلغ واریزی برای همه معلمان چنین رقمی نیست. رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره علت وجود تفاوت در مبالغ دریافتی معلمان در رتبه‌بندی توضیح داد.

هفته گذشته سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه از واریز مبلغ حدود ۱۱ میلیون تومان علی‌الحساب برای معلمان بر اساس اجرای قانون رتبه‌بندی خبر داده بود.

پس از واریز این مبالغ، مشخص شد ارقام متفاوتی برای معلمان واریزشده که در واکنش به این موضوع علیرضا منادی‌سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش خواستار توضیح علت این تفاوت ارقام شده بود.

سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در توضیح این موضوع اظهار داشت: مبلغ یک میلیون تومان که اعلام کردیم به‌طور متوسط در نظر گرفته شده بود؛ طبق احکامی که معلمان رتبه‌بندی می‌شوند، ممکن است تغییراتی در مبالغ دریافتی‌شان اعمال شود و این مابه‌التفاوت نیز تقریبا به همین نسبت پرداخت شد.

محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش مجلس درباره این قانون گفته بود: طبق این قانون مجموع امتیازات دیده شده برای کسب رتبه مختلف یک‌هزار امتیاز است و دو مرحله «تطبیق» و «ارتقا» در قانون دیده شد و بر اساس امتیازات اخذ شده تمامی معلمان بر طبق ۴ شاخصه شایستگی‌های عمومی، شایستگی‌های تخصصی، شایستگی‌های حرفه‌ای و تجربه رتبه‌بندی می‌شوند و پس از ۵ سال نیز ارتقا می‌گیرد.

بر اساس این قانون به شاخص‌های تعیین شده یعنی شایستگی عمومی ۳۰۰ امتیاز، شایستگی تخصصی ۲۶۰، شایستگی حرفه‌ای ۲۴۰ امتیاز و تجربه تا ۲۰۰ امتیاز تعلق می‌یابد و معلمان حائز رتبه تا ۵۰۰ امتیاز آموزشیار معلم، مربی معلم ۵۰۰ امتیاز، استادیار معلم ۶۵۰ امتیاز، دانشیار معلم ۷۵۰ امتیاز، استاد معلم ۹۰۰ امتیاز اخذ خواهد کرد.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش پیشتر گفته بود که رتبه‌بندی معلمان از اول شهریور ۱۴۰۰ در فیش حقوقی فرهنگیان اعمال خواهد شد.

 

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
0
0
بعضی معلمان دریافت نکرده اند طرح مهر آفرین
علیرضا دهشیری
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
0
0
چرا معلمان و مربیان طرح مهر آفرین هیچ دریافتی نداشتند
محمد دهقان
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
0
0
چرا کسی به فکر نیروهای خدماتی نیست به سختی زندگی میکنند
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: