کد خبر: ۹۲۸۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
تعداد بازدید: ۱۶۱
نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با طرح استفساریه قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری موافقت کردند که براساس آن سازمان سنجش دیگر نمی‌تواند به تخلفات دانشجویان رسیدگی کند.

سازمان سنجش دیگر نمی‌تواند به تخلفات دانشجویان در آزمون‌های سراسری رسیدگی کندبه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه شنبه اول شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح استفساریه ماده (11) قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری، با کلیات و جزئیات این استفساریه با 148 رأی موافق، 41 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از مجموع 222 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند. براساس این مصوبه سازمان سنجش دیگر نمی‌تواند به تخلفات دانشجویان رسیدگی کند.

بر این اساس رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات متن استفساریه را بدین شرح قرائت کرد:

ماده واحده- آیا واژه «داوطلب» در ماده (۱۱ ) قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون‌های سراسری (مصوب1384/07/06 ) بر افراد پذیرفته شده در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی اطلاق می‌شود؟

نظر مجلس- خیر، واژه داوطلب در ماده (۱۱) قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون‌های سراسری (مصوب/1384/07/06) بر افراد پذیرفته شده در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی اطلاق نمی‌شود.

محمدرضا صباغیان بافقی در مخالفت با این طرح استفساریه با بیان اینکه در صورت حذف کلمه داوطلب ماده 11 قانون بلااثر می ماند، گفت: ماده 11 قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری به درستی و به صورت دقیق حق اعتراض برای داوطلبان را پیش بینی کرده، ولی با این استفساریه در قالب دفاع از دانش آموز، حق دانش آموزان ضایع می شود و راه برای هرگونه سوءاستفاده باز خواهد شد.

محمدعلی زنجانی حسنلویی موافق این استفساریه نیز ضمن اظهار تعجب از اظهارات مخالف عنوان کرد: منظور از این استفساریه این است که داوطلب کسی است که هنوز وارد دانشگاه نشده است و تا آن زمان می توان به تخلفات وی رسیدگی کرد، اما وقتی داوطلب وارد دانشگاه می شود و برای زندگی خود برنامه ریزی می کند، نباید با آبروی او بازی کرد. در حال حاضر به دلیل واضح نبودن قانون و نبود چنین استفساریه ای برخی از قانون سوءاستفاده کرده و با آبروی افراد در زمان دانشجویی بازی می کنند که حتی منجر به مهاجرت و بعضاً خودکشی دانشجو نیز شده است.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: