کد خبر: ۹۲۸۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۱
تعداد بازدید: ۲۳۷
وزیر نیرو در سفر به همدان از بهره برداری مرحله نخست طرح آبرسانی بین حوضه‌ای به همدان ظرف ۲ تا سه هفته آینده خبر داد. وزیر نیرو تصریح کرد: در بازدید از این طرح و بر اساس گزارش‌های مهندسان و متخصصان طرح امیدواریم شاهد افتتاح فاز یک آن طی هفته‌های آینده باشیم و بتوانیم آب همدان رو به طور کامل تامین کنیم.

وزیر نیرو: از طرح آبرسانی به همدان تا ۳ هفته آینده بهره برداری می‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از صداوسیما: وزیر نیرو در سفر به همدان از بهره برداری مرحله نخست طرح آبرسانی بین حوضه‌ای به همدان ظرف ۲ تا سه هفته آینده خبر داد.

 علی اکبر محرابیان در سفر به استان به منظور بازدید از طرح آبرسانی بین حوضه‌ای به همدان و همچنین بررسی روند مسالی و مشکلات مرتبط با خشکسالی و تنش آبی استان، با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این طرح از ۱۷ سال پیش آغاز شده است، گفت: این طرح فراز و نشیب زیادی داشته است و با توجه به وضعیت تامین آب همدان و خشکسالی ممتد این استان و به ویژه سال آبی جاری قرار شد این طرح جزء طرح‌های ویژه و اولویت دار دولت قرار گیرد وهر چه سریعتر برای تکمیل آن اقدام شود.

وی افزود: اجرای این طرح با طول ۱۴۰ کیلومتر و خط انتقال ۱۶۰۰، لوله‌ای به قطر یک متر و ۶۰ سانتی متر، سه ایستگاه پمپاژ به ارتفاع نزدیک به ۶۰۰ متر دارد که آب در ارتفاع در کوهستان پمپ می‌شود و طی یک مسیر صعب و مشکل این آب به تصفیه خانه می‌رسد و به شهر همدان منتقل می‌شود.

وزیر نیرو تصریح کرد: در بازدید از این طرح و بر اساس گزارش‌های مهندسان و متخصصان طرح امیدواریم شاهد افتتاح فاز یک آن طی هفته‌های آینده باشیم و بتوانیم آب همدان رو به طور کامل تامین کنیم.

محرابیان با اشاره به اینکه در پی کمبود بارش‌ها خروجی سد اکباتان کاهش چشمگیری داشته است، گفت: امیدواریم با افتتاح فاز‌های بعدی این طرح مساله آب همدان برای همیشه رفع شود و سال‌های بعد آب مطمئن و پایداری برای همدان ایجاد شود.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: