کد خبر: ۹۲۸۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
تعداد بازدید: ۱۹۸
با وجود فراهم بودن شرایط و امکانات مناسب برای فولاد، شاگردان نکونام در دو هفته ابتدایی لیگ برتر موفق به کسب 3 امتیاز نشده است.

حسرت نکونام برای اولین 3 امتیاز لیگ برتر/ انتظارات مدیران فولاد برآورده می‌شود؟به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، تیم فوتبال فولاد خوزستان پیش از آغاز فصل بیست و دوم، جواد نکونام و کادرفنی‌اش را حفظ کرد تا به کمک ثبات سرمربی، نسبت به رقبا چند قدم جلوتر باشد.

با توجه به اینکه نکونام 2 جام(جام حذفی، سوپرجام) فوتبال ایران و صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به عنوان صدرنشین را داشته، از نظر عملکرد در فولاد نتایج خوبی ثبت کرده است. پیشنهاد هدایت استقلال هم از سوی مربی فولاد رد شد. بنابراین حفظ نکونام در فولاد یک مسئله بسیار منطقی بود. این در حالی بود که سرمربی فولاد شرط ادامه همکاری با این تیم را در نشست خبری آخرین بازی فصل بیست و یکم مقابل شهرخودرو اعلام کرد: « با آقای گرشاسبی جلسه داشتم، گفتم در صورتی می‌مانم که بتوانم برای قهرمانی تلاش کنم و قصد دارم در برنامه‌ای که برای خودم دارم رو به پیشرفت باشم.»

*انتظارات از فولاد فصل بیست و دوم

هر چند گرشاسبی مدیرعامل فولاد خوزستان هدفگذاری تیمش را قرار گرفتن میان 4 تیم بالای جدول لیگ برتر می‌داند؛ اما بعضی معقتدند هیات مدیره باشگاه فولاد به واسطه جذب بازیکنان بزرگ انتظارات بیشتری دارند. چرا که تقریباً همه خواسته‌های نکونام در فصل نقل و انتقالات برآورده شده است.

*خواسته‌های نقل و انتقالاتی نکونام

جذب بازیکنانی نظیر وریا غفوری، اشکان دژاگه، مجید علیاری، کریستوفر کنت، احسان پهلوان، سعید آقایی، علی قربانی و فرشید اسماعیلی و حفظ آیاندا پاتوسی و موسی کولیبالی کار آسانی نبود.

*خروجی‌های ناخواسته

تنها حفظ لوسیانو پریرا و آرش رضاوند ممکن نبود که اولی با تیمش قراردادی نداشت. دومی هم تحت قرارداد استقلال بود و آنها تنها در صورتی رضایتنامه وی را صادر می‌کردند که از فولاد بتوانند با فولاد بازیکن معاوضه کنند. طبیعتاً فولاد هم به استناد تفکر مربی‌اش اجازه معاوضه بازیکن را نداد. هر چند نکونام بابت این مسئله ناراحت است و در نشست خبری بعد از بازی صنعت نفت هم به این موضوع اذعان داشت. مصدومیت فرشید اسماعیلی هم موردی خارج از کنترل بود و عملاً یک فصل را از دست داد.

*مقدمات پیش فصل

این تیم پیش از آغاز فصل دو اردوی تمرینی در تهران و ترکیه هم برگزار کرد و از این حیث هم مقدمات خوبی برای این تیم فراهم بود که بتوانند هماهنگی و تعادل خوبی بین بازیکنان برقرار باشد. جواد نکونام آنقدر از کیفیت برگزاری این اردو رضایت داشت که در ترکیه با روابط عمومی فولاد صحبت کرد و رضایتش را ابراز کرد.

*شروع لیگ و اهرم فشار

طبق قرعه کشی لیگ برتر فولاد در هفته اول لیگ برتر به مصاف صنعت نفت آبادان رفت. آبادانی‌ها به واسطه بندی در قانون توسعه کشور از نظر بضاعت مالی و امکانات با مشکل روبرو هستند. بنابراین انتظار می رفت فولاد از تیمش جدید با برد پُرگل یا حداقل پیروزی رونمایی کند. اما این بازی با تساوی فولاد پیش رفت تا اولین ناکامی فصل بیست و دوم شاگردان نکونام در دربی خوزستان رقم بخورد. سرمربی فولاد بعد از این مسابقه عملکرد داور، اتلاف وقت بازیکنان حریف، عدم حفظ چند بازیکن و ناآمادگی چند شاگردش را دلیل این نتیجه دانست.

در هفته دوم طبیعتاً تساوی مقابل پرسپولیس در تهران مقابل هواداران نتیجه بدی محسوب نمی‌شود، اما شرایط طوری بود که محسن خلیلی کارشناس برنامه اظهار داشت: «دو تیم میلی برای پیروزی نداشتند و فقط قصد داشتند با امتیاز از زمین مسابقه خارج شوند.»

با این اوصاف نکونام از 2 هفته 2 امتیاز گرفته است و در هفته‌های با توجه به قرعه و بالاتر رفتن سطح آمادگی تیم‌ها کارش سخت‌تر می‌شود. در شرایط فعلی باید دید نماینده خوزستان در لیگ برتر سه هفته آتی(9 امتیاز ممکن) چند امتیاز کسب می‌کند؟

به همین بهانه نگاهی به بازی هفته سوم تا پنجم فولاد می اندازیم:

هفته سوم: فولاد خوزستان- تراکتور تبریز | زمان: جمعه 4 شهریور 1401

هفته چهارم: سپاهان اصفهان- فولاد خوزستان | زمان: چهارشنبه 9 شهریور 1401

هفته پنجم: مس رفسنجان - فولاد خوزستان | زمان: دوشنبه 14 شهریور 1401

اگر چه تراکتور با بردیف در دو هفته اخیر تنها یک امتیاز کسب کرده است، اما فولاد به خوبی می‌داند با تزریق بازیکنان جدید کار سختی مقابل پرشورها دارد. سپاهان هم در دو هفته اخیر با آمار 100 درصد برد ظاهر شده و نشان داده است که چه تیم آماده‌ای دارد. در هفته پنجم هم مقابل مس رفسنجانی قرار می‌گیرد که با حضور محمد ربیعی عملکرد بسیار خوبی نشان می‌دهد و در هر دو هفته ابتدایی شانس برد داشته است اما در نهایت با تساوی از میدان خارج شد.چ

با این شرایط شاید حسرت شاگردان نکونام برای از دست دادن فرصت پیروزی مقابل صنعت نفت آبادان بیشتر و بیشتر شود.
انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: