کد خبر: ۹۲۸۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۵
تعداد بازدید: ۲۹۴
علی اصغر خانی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن با ایجاد تناسب بین عرضه و تقاضا می‌تواند مشکل مسکن کشور را به طور اساسی حل کند.

نماینده مجلس: مشکل مسکن کشور با طرح نهضت ملی به طور اساسی حل می‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا: نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن با ایجاد تناسب بین عرضه و تقاضا می‌تواند مشکل مسکن کشور را به طور اساسی حل کند.

علی اصغر خانی روز پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه شهرستان شاهرود، اظهار داشت: کل نیاز کشور به مسکن سالانه ۸۵۰ هزار واحد است و در صورتی که دولت سالی یک میلیون واحد مسکونی جدید تحویل دهد، میزان عرضه و تقاضا به تناسب می‌رسد.

وی همچنین در پاسخ به مطالبات مطرح شده درخصوص ایجاد اشتغال در شرق استان سمنان از پیگیری جدی برای حل این معضل خبر داد.

نماینده مجلس یکی از فرصت‌های ایجاد شده برای اشتغالزایی با کمک مجلس شورای اسلامی را توزیع مساوی اعتبارات تبصره ۱۸ در همه استان‌های کشور عنوان کرد و افزود: پارسال ۶۷۴ میلیارد تومان اعتبارات تبصره ۱۸ برای استان سمنان درنظر گرفته شده بود که با مصوبه مجلس امسال سهم این استان از اعتبار به ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

به گفته وی، این اعتبارات در استان‌ها شناور است و هر شهرستان هرچقدر که بتواند جذب می‌کند.

خانی به راه‌اندازی کارخانه سیمان بیارجمند از ۲ سال و نیم آینده نیز اشاره کرد و گفت: جانمایی این کارخانه و تولید سیمان خاکستری در حالی بود که این محصول در شاهرود و سبزوار هم تولید می‌شود، از ابتدا توجیه اقتصادی نداشت و به همین دلیل با تغییر نوع محصول به سیمان سفید این مشکل برطرف شد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پس از پیگیری‌های فراوان و ورود شستا به هیأت مدیره سیمان بیارجمند، این کارخانه از ۲ سال و نیم آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

خانی درباره رونق گردشگری در شاهرود نیز بیان کرد: این موضوع یکی از مطالباتی است که به طور جدی دنبال می‌شود اما برای انجام آن ابتدا باید زیرساخت‌هایی را برای اقامت گردشگران در شهرستان فراهم کرد.

وی در خصوص راه‌اندازی دوباره پروازهای فرودگاه شاهرود نیز ابراز کرد: درخواست پروازهای باری ارتباطی با حاکمیت ندارد و هر تاجری می‌تواند هر زمان محصولاتش را صادر کند اما برای پروازهای مسافری در صورتی که شرکت‌ها یا موسسه‌ها با دارا بودن مسافر درخواست هواپیما داشته باشند، مشکلی برای تأمین آن وجود ندارد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود ۱۵۰ لیتر بر ثانیه آب آشامیدنی در شهرستان شاهرود تصریح کرد: راهکارهایی برای حل این مشکل در سال‌های آینده در نظر گرفته شده است و برای انتقال آب از سد کالپوش نیز ابتدا باید مشکل آب‌رسانی به روستاهای همان منطقه را برطرف کرد.

 

خانی از افتتاح بخشی از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شاهرود تا پایان سال خبر داد و گفت: ساخت این ورزشگاه به دلیل اختصاص اعتبارات اندک تاکنون ۱۳ سال به طول انجامیده است، پارسال ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن جذب شد تا اجرای طرح سرعت بیشتری بگیرد.

به گفته وی، با پیشرفت اجرای طرح می‌توان تا پایان سال ظرفیت سه هزار نفری از این ورزشگاه را افتتاح کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: