کد خبر: ۹۲۷۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۲
تعداد بازدید: ۴۰۲
​سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بررسی دور جدید مذاکرات هسته ای در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: باید مذاکرات منجر به رفع تحریم ها شود؛ به نحوی که انتفاع اقتصادی و فواید تجارت خارجی برای تجار کشور و اهالی اقتصاد فراهم شده و منفعت آن به مردم برسد.

باعلام موضع کمیسیون امنیت ملی درباره برجامه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بررسی دور جدید مذاکرات هسته ای در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: باید مذاکرات منجر به رفع تحریم ها شود؛ به نحوی که انتفاع اقتصادی و فواید تجارت خارجی برای تجار کشور و اهالی اقتصاد فراهم شده و منفعت آن به مردم برسد.

ابوالفضل عمویی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: این جلسه با موضوع بررسی دور جدید مذاکرات هسته‌ای تشکیل شد؛ نمایندگان نظرات خود را درباره نحوه ادامه پیگیری موضوع مذاکرات هسته ای ارائه کرده و گزارش‌هایی که به کمیسیون رسیده بود مورد بررسی قرار گرفت.

وی توضیح داد: مجلس در قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها راهکارها و رویکردهای خود را در موضوع هسته ای ارائه کرده که در مواجهه با مذاکرات هسته ای نقشه راه است. بارزترین نمونه آن ماده ۷ این قانون بوده که بر اساسش دولت موظف است گزارش رفع تحریم ها را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند و نتیجه آن پس از بررسی در کمیسیون‌های امنیت ملی و انرژی با پیوستی به صحن علنی ارجاع می شود. نمایندگان نیز در مورد اجرای این قانون و نحوه ادامه برنامه هسته ای کشور تصمیم گیری می کنند.

عموئی گفت که نگاه مجلس به موضوع بررسی مذاکرات هسته‌ای مبنی بر انتفاع اقتصادی مردم و رفع موانع تجارت خارجی است. مذاکرات باید منجر به رفع  تحریم‌ها شود به نحوی که انتفاع اقتصادی و فواید تجارت خارجی برای تجار کشور و اهالی اقتصاد فراهم شده و منفعت آن به مردم برسد.

وی در پایان تاکید کرد که نمایندگان مجلس گزارش دولت از متن در حال گفت و گو در مذاکرات وین را بررسی خواهد کرد و اگر به جمع بندی نهایی برسد، حتما در تعامل میان دولت و مجلس با رویکرد همدلانه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: