کد خبر: ۹۲۷۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
تعداد بازدید: ۲۳۶
‌پژوهشگران تعداد مشخصی از گروه های ترک، لر، عرب، فارس، بلوچ، ترکمن، کرد، زرتشتی، گیلک، جزایر خلیج فارس و سیستانی را انتخاب می کننند و مورد آزمایش قرار می‌دهند.

نتیجه شگفت‌انگیز آزمایش ژنتیکی از اقوام مختلفبه گزارش خبرداغ به نقل از برترین‌ها: ‌پژوهشگران تعداد مشخصی از گروه های ترک، لر، عرب، فارس، بلوچ، ترکمن، کرد، زرتشتی، گیلک، جزایر خلیج فارس و سیستانی را انتخاب می کننند و مورد آزمایش قرار می‌دهند.

نتایج نشان می‌دهد که ما همگی از یک ریشه هستیم. و فقط بلوچ و جزایر خلیج فارس و اعراب کمی التقاط با همسایه ها داشتند.

در این آزمایش اختلاف بین دو فارس زبان ممکن است از یک فارس و یک ترک بیشتر باشد.

حتی ‌نتایج نشان می‌دهد که ما با مردم Tuscany ایتالیا ژن مشترک زیادی داریم.

همچنین اگر ما را با اعراب و جنوب آسیا و شرق آسیا و ... مقایسه کنند، ما با اروپایی ها نزدیکتریم.

‌نکته جالب اینه که عرب زبانان، کردها، و ترک ها فرقی با فارس ها، گیلک ها و غیره ندارند و فقط زبان آنها تغییر کرده است. سیستانی ها، دورترین از نظر ژنتیکی به هسته ژنتیک ایرانی هستند، ولی زبانشان هندو اروپایی است.

‌ژنتیک این افراد با ژن اجساد خیلی قدیمی هم چک شده و نتیجه به دست آمده این است که ما همه با آدمای ۵۰۰۰ سال و ۱۰۰۰۰ سال پیش خیلی شبیه هستیم.

ژن ‌عرب زبان ها کاملا با اعراب خلیج فارس، غرب آسیا و شمال آفریقا فرق دارد و شبیه بقیه ایرانیان است.

‌consanguinity که میزان ارث بردن ژن از یک منبع مشترک است، بین ایرانی ها بیشتر از بقیه گروه های دنیا است که نشانه دیگریست از اینکه همه مهاجران، در دریای ژنتیک ایرانی ها محو شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: