کد خبر: ۹۲۶۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵
تعداد بازدید: ۲۳۰
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در ۵ روز آینده در شمال شرق و شرق، همچنین جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور، خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

هشدار نارنجی هواشناسی برای ۷ استانبه گزارش خبرداغ ، صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: از اواخر وقت امروز نفوذ گردوخاک از کشور‌های همسایه غربی به بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب، موجب کاهش کیفیت هوا از فردا تا دوشنبه ۱۷ مرداد در نوار غربی کشور می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در ۵ روز آینده در شمال شرق و شرق، همچنین جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در دو روز آینده افزایش ابر، بارش پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد در مناطقی از اردبیل و مازندران، همچنین ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و زاگرس پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز شنبه ۱۵ مرداد در غرب و شمال غرب، سواحل خزر، ارتفاعات و دامنه زاگرس مرکزی و ارتفاعات و دامنه زاگرس غربی بارش ابران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود؛ روز یکشنبه ۱۶ مرداد این شرایط در مناطق مذکور ادامه دارد، ضمن آنکه بخش‌هایی از دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی را نیز در بر می‌گیرد.

وی توضیح داد: روز شنبه ۱۵ مرداد در اردبیل، گیلان و مازندران، روز یک‌شنبه ۱۶ مرداد در گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی و روز دوشنبه ۱۷ مرداد در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال اردبیل و شمال آذربایجان شرقی، بارش باران و رعدوبرق، وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان افزود: در این راستا در مناطق مذکور جاری شدن روان‌آب و آب‌گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، وقوع صاعقه، خسارت در اثر باد شدید لحظه‌ای در مناطق مستعد همراه با خیزش گردوخاک موقت، کاهش شعاع دید و اختلال در ناوگان حمل و نقل و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تأکید کرد: توصیه می‌شود اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی، عدم تردد عشایر کوچ‌رو و دام‌ها در ارتفاعات، تسریع در برداشت مزارع برنج، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، عدم پارک خودرو‌ها در کنار درختان فرسوده، عدم پرواز با هواپیما‌های سبک و بالگرد، آمادگی دستگاه‌های اجرایی مانند نیرو‌های امدادی، راهداری، شهرداری، وزارت نیرو و ... جهت مقابله با بحران، در دستور کار باشد.

ضیائیان درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری و در برخی ساعات وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۶ و ۲۷ درجه خواهد بود.

وی افزود: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای ۱۴ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۴۹ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

فارس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: