کد خبر: ۹۲۶۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵
تعداد بازدید: ۲۷۳
کت جین در اصل پارچه‌ای از جنس کتانی راه راه و زبر است که به این اسم شناخته می‌شود و البته نامی کمتر شناخته شده: « کت کامیونی» که همان طور که از نامش پیداست در اوایلی که تولید شده بود بیشتر لباس کسانی بود که روی ماشین‌های سنگین کار می‌کردند.

پوشیدن کت جین به سبک بازیگران ایرانی!به گزارش خبرداغ به نقل از چی‌بپوشم: کت جین در اصل پارچه‌ای از جنس کتانی راه راه و زبر است که به این اسم شناخته می‌شود و البته نامی کمتر شناخته شده: « کت کامیونی» که همان طور که از نامش پیداست در اوایلی که تولید شده بود بیشتر لباس کسانی بود که روی ماشین‌های سنگین کار می‌کردند.

این مدل لباس که در اواخر قرن نوزدهم در امریکا، یک نوع پوشاک غیررسمی به حساب می‌آید، محبوب مردان و زنان بسیاری شده بود تا جایی که به عنوان یک عنصر نمادین مد آمریکایی توصیف شده است.

آزاده صمدی و کتی برای تمام فصول

این مدل کت‌های جین سازگار با هر کفش و تی شرت و پیراهنی هستند. زن و مرد هم ندارد و هیچ وقت نبوده که از مدر روز خارج شوند. مهمتر از همه اینکه یکی از پوشش‌های محبوب بوده‌اند که با تغییر ضخامت و تغییر لایه دوزی داخلی؛ در هر فصلی جواب گو بوده‌اند.

پوشیدن کت جین به سبک بازیگران ایرانی!

گفتیم می‌توانید کت جین را روی هر لباسی بپوشید. شاهد آن هم آزاده صمدی است. او که یک تیپ و استایل خشنی در سینما برای خودش تراشیده است، یکی از دوست‌داران این مدل کت است.آزاده یکبار این مدل کت جین با رنگ روشن را روی یک پیراهن ساحلی مشکی پوشیده بود. شال سیاهش را هم با پیراهن ست کرده بود و با انداختن یک کیف کوچک به شکل کراس(ضربدری)؛ مثل همیشه شیک و درخشان بود.

پوشیدن کت جین به سبک بازیگران ایرانی!

گفتیم که آزاده از دوستداران این استایل است. او سال گذشته در فصل زمستان، مجموعه عکسی از خودش منتشر کرد که چنین تیتر‌هایی در سایت‌ها و صفحه‌ها خوردند: « تیپ جدید آزاده صمدی»؛ « ژست تازه خانم بازیگر » و…

همه این هیاهو هم برای این بود که آزاده کت جین یخی را با کلاه طوسی پوشیده بود. مو‌های مشکی‌اش را کوتاه کرده بود و در قاب عکاس حسابی در چشم و دل برو شده بود.

رادان به شما ثابت می‌کند: مدرن باش اما کلاسیک و برعکس!

اساتید زیبایی‌شناسی و مد این مدل کت‌ها را شیک و به روز؛ در عین حال پوششی مدرن می‌دانند که شما با خرید آن می‌توانید، تیپ و استایل خود را بیمه خوش تیپی کنید. حتی می‌خواهیم بگوییم اگر مدلی به دل شما نشست و قیمتش کمی از بودجه شما بالا‌تر بود، نترسید و آن را از آن خود کنید. چون این لباس از مدل‌های سرمایه‌گذاری در کمد است. به این معنا که هر چه بماند نه تنها ارزشش را از دست نمی‌دهد که بر آن افزوده می‌شود و هر سال هم بیشتر از سال پیش مورد توجه قرار می‌گیرد.

پوشیدن کت جین به سبک بازیگران ایرانی!

اگر فکر می‌کنید این‌ها را برای بازار گرمی می‌گوییم، خودتان از جناب بهرام رادان بپرسید. البته اگر مثل ما در خوشتیپی و خوش سلیقه بودن و حرفه‌ای بودن او در زمینه مد و پوشاک شک ندارد.بهرام رادان هم با این مدل کت بسیار دیده شده است. یکبارش همین عکس است که می‌بینید. کت جین زغالی سبک و سنگ شور شده‌ی دو جیبی! بهرام در این استایل کاملاً کژوال و غیر رسمی تی شرتی نزدیک به رنگ کت را انتخاب کرده بود.

تی شرت طرح نیمانی که درست است تفاوت رنگ زیادی با کت نداشت اما به دلیل طرح معروف «ه» روی آن که داخل‌اش زرد رنگ شده بود، حسابی به این ترکیب درخشندگی داده بود.وقتی می‌گوییم این کت‌ها بسیار صلح طللب هستند و به راحتی با همه لباسی ست می‌شوند هم منظورمان ادامه استایل بهرام رادان هم هست.

پوشیدن کت جین به سبک بازیگران ایرانی!

او این کت و تی شرت را با شلوار لی سنگ شور لی نفتی که جیب های‌اش لبه دوزی چرم داشتند، ست کرده بود. او اگر این کت را نمی‌پوشید، به سختی می‌شود گفت تی شرت نیمانی و شلوارش به هم می‌آمدند!

جوان شوی ِ مهران مدیری با کت جین

نمی دانم شما هم از این مدل شخصیت‌ها هستید که معتقدند لباس باید با سن و سال آدم جور در بیاید یا نه! از آن‌هایی که می‌گویند جوانی که پیرمردی بپوشد و پیرمردی که جوانانه؛ هر دو استایل‌شان لنگ می‌زند.

پوشیدن کت جین به سبک بازیگران ایرانی!

خواستیم بگوییم این موضوع درباره کت جین به هیچ وجه صدق نمی‌کند و استایلیست‌ها می‌گویند تا ۵۳ سالگی که اصلاً به این موضوع فکر نکنید. حالا بعدش را به خودتان واگذار می‌کنند.

پوشیدن کت جین به سبک بازیگران ایرانی!

مثالش هم مهران مدیری که بیشتر مواقع تیپ‌های میان سالی می‌زند، اما پای کت جین که به میان می‌آید، دست رد به سینه این لباس نمی‌زد و از معدود موارد خوش تیپی را برای خودش می‌سازد.

پروانه‌ای از جنس لی و کتان

کت جین برای کسانی که عاشق تیپ زدن‌های لایه‌بندی شده هستند، عالی است. می‌توانید هزار لایه لباس جور واجور بپوشید و بعد هم با خیال راحت روی آن کت جین بپوشید.ترلان پروانه در این سال‌ها نشان داده از استایل لایه لایه حسابی خوشش می‌آید. خب پس یقیناً عکس‌های زیادی هم با کت جین باید داشته باشد، که دارد.

پوشیدن کت جین به سبک بازیگران ایرانی!

ترلان هم کت جین یخی را با استایل شلوار و کفش ورزشی ست کرده و هم کت دودی رنگش را با پیراهن لی کاغذی که روی آن کمربند مشکی پهن بسته است.

پوشیدن کت جین به سبک بازیگران ایرانی!

یک مورد دیگر درباره همه مدل و رنگ کت‌های جین این است که با بسیاری از مدل‌های اکسسوری مطابقت دارد. چه تسبیحی که ترلان به گردن انداخته است باشد و چه انگشتر طرح کلیدی آزاده صمدی.

الناز و کت‌های کوتاه و بلند جین

الناز شاکر دوست هم بار‌ها با انواع لباس‌های جین در مراسم رسمی و جشن‌های اکران و جشنواره‌ها حاضر شده است.البته الناز بیشتر مدل‌های ضخیم و گرم جین را برای استایل فصل‌های سرد خود انتخاب کرده است.

پوشیدن کت جین به سبک بازیگران ایرانی!

یک مورد دیگر درباره انتخاب الناز این است که او به جین‌های کار شده و شلوغ، چه از نظر طرح و چه بافت به مدل‌های ساده علاقه نشان داده است.

پوشیدن کت جین به سبک بازیگران ایرانی!

جواد عزتی، راحت پوش ِ جین

این بازیگر دوست داشتنی سینما واقعیت این است که هیچ وقت تیپ‌های خاصی نمی‌زند. او نشان نداده که اهل برند باشد و یا مد روز اما او همیشه ثابت کرده که اهل راحتی است و اهل لباس‌های راحت.

پوشیدن کت جین به سبک بازیگران ایرانی!

جواد اما همیشه نمک و سلیقه خودش را با لباس‌هایی که می‌پوشد، قاطی می‌کند. کت و شلوار جین می‌پوشد با تی شرت سیاه می‌پوشد و این استایل را با گردنبد‌های چند لایه اسپرت رنگ و لعاب می‌دهد.

محمدرضا گلزار با دنیم جکت

امیرخان سینمای ایران؛ محمدرضا گلزار که مدتی است از بازیگری فاصله گرفته و به سمت اجرا رفته هم از کسانی است که نشان داده پای کت جین که در میان باشد، او هم هست.

پوشیدن کت جین به سبک بازیگران ایرانی!

گلزار در یکی از قسمت‌های برنامه «برنده باش»کت دنیم با پارچه جین ودوخت‌هایی به سبک جین وینتیج پوشیده بود. او در زیر کت یک پیراهن مردانه مشکی پوشیده بود و شلوارش را هم از جنس پارچه جین کاغذی به رنگ دودی انتخاب کرده بود.

او – و یا استایلیست های‌اش – با این انتخاب باعث شده بودند که کت جین او حسابی دیده شود!

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: