کد خبر: ۹۲۶۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۲
تعداد بازدید: ۳۷۹
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار ائمه جمعه سراسر كشور از آنان به عنوان سخنگویان انقلاب و پرچمداران عدالت در كشور یاد كردند.
چند كلمه با سخنگویان انقلاب!به گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه رسالت ، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار ائمه جمعه سراسر كشور از آنان به عنوان سخنگویان انقلاب و پرچمداران عدالت در كشور یاد كردند.
سخنگویی انقلاب و پرچمداری عدالت؛ شرایط ، اقتضائات و نیز به دانشی نیاز دارد كه باید توجهی مضاعف را به خود اختصاص دهد.
استكبار جهانی در مواجهه با انقلاب اسلامی با چهار سد بزرگ و مستحكم روبه‌رو است كه با نبرد نرم و سخت درصدد نفوذ به آن است اما هرچه تلاش می‌كند كمتر نتیجه می‌گیرد.
اولین سد بزرگ «سازمان» انقلاب است . آن سازمانی كه انقلاب را پدید آورد، سازمان روحانیت، مراجع، حوزه‌های علمیه، شبكه وسیع مساجد ، هیئت‌ها و تكیه‌های مذهبی و ...است. ائمه جمعه به عنوان تبیین‌كننده مبانی انقلاب اسلامی و پرچمداری مطالبات انقلابی در صف اول این سازمان وسیع و گسترده قرار دارند.
از درون چنین سازمانی امامین انقلاب اسلامی ظهور كردند و معادلات قدرت را در ایران، منطقه و جهان تغییر دادند. صیانت از سلامت و استحكام این سازمان به عهده ائمه جمعه است. نوآوری‌ها در بازتولید قدرت نرم در این سازمان همانطور كه رهبری فرمودند؛ ربط مستقیم به رفتار پدرانه ، گفتار و رفتاری مؤمنانه و مبتنی بر تقوا دارد.
دومین سد بزرگ انقلاب در مواجهه با دشمن، نوع «ارتباطات» مردم و روحانیت است كه مفصل‌بندی سازمان انقلاب و روحانیت را قوام می‌بخشد. این ارتباطات حزبی، جریانی و گروهی نیست. جنس آن مردمی است كه در مساجد و جایگاه‌های نماز جمعه شكل می‌گیرد و سازماندهی می‌شود.
حفظ این ارتباطات و گسترش آن فوق‌العاده مهم است . رهبر معظم انقلاب در همین دیدار ائمه جمعه یكی از وظایف خطیر ائمه جمعه را ارتباط با گروه‌های پرشمار جوانان خودجوش ، بی‌ادعا و بی‌نام و نشان نام بردند. تشكیلات نمازجمعه‌ها باید با پشتوانه ارتباطات مردمی به‌ویژه در حوزه جوانان استحكام خود را حفظ كند. رخنه جریان قدرت و ثروت به این تشكیلات به سلامت و مشروعیت آن آسیب می‌زند.
سومین سد بزرگ انقلاب در مقابل تهاجم دشمن، نوع «اطلاعات»ی است كه توسط ائمه جمعه همه هفته در خطبه‌های نورانی نمازجمعه تولید می شود. خطبه‌های نماز جمعه عرصه ظهور تولید ادبیات و تولید گفتمان انقلابی است. ائمه جمعه برای صیانت از انقلاب باید با شناخت دقیق از تكنیك‌ها و تاكتیك‌های جنگ‌شناختی پای در عرصه میادین جهاد تبیین بگذارند. جهاد تبیین آنتی‌ویروس جنگ‌شناختی دشمن است.
رهبر معظم انقلاب در این دیدار تأكید كردند: ادبیات خطبه باید اتحادآفرین ، امیدبخش و به دور از حاشیه‌سازی به نفع دشمن باشد.
آزاداندیشی و نظریه‌پردازی در این حوزه و نوآوری‌های گفتمانی، دشمن را ازنفوذ در چنین سدی ناامید می‌كند.
چهارمین سد انقلاب در مقابل دشمن، دستگاه محاسباتی مردم و مسئولان است كه همه هفته در نماز جمعه به‌روز ، بهنگام می‌شود. رهبر انقلاب بارها در بیانات گونه‌گون روی تنظیم دستگاه محاسباتی مردم و مسئولان تأكید كرده‌اند و فرمودند: «هدف دشمن ایجاد اختلال در نظام محاسباتی من و شماست.اگر دستگاه محاسباتی را حفظ كنیم ، سالم نگه داریم دشمن نمی‌تواند كاری كند.»
یكی از جایگاه‌های مهم حفظ دستگاه محاسباتی و تنظیم روابط دولت و ملت، تشكیلات وسیع ائمه جمعه سراسر كشور است. دشمن امروز «علوم مغزی» را به جنگ‌افزار تبدیل كرده است.
آنها با تغییر فكر، ذوق و مزاج ما ، ذهن و مغز ما را هك می‌كنند و همه محاسبات را به هم می‌ریزند بخش عظیمی از مقابله با این جنگ‌افزارهای نرم دشمن، به عهده ائمه جمعه است.
«محاسبات» را باید در اجتماعات عظیم جمعه و جماعات به طور روزانه و هفتگی حفظ كرد.باید معلوم شود دیروز كجا بودیم ، امروز كجا هستیم و فردا به كجا خواهیم رفت.
فیلسوفان سیاسی و علمای علم سیاست می‌گویند هركس كه روی چهار پایه «سازمان» ، «اطلاعات»، «ارتباطات» و «محاسبات» درست بایستد می‌تواند به حفظ قدرت خود امیدوار باشد. اكنون ائمه‌جمعه سراسر كشور در سخنگاه‌های نماز جمعه محكم و استوار روی این چهار پایه برای حفظ قدرت اسلام ایستاده‌اند. همین انقلاب را تاكنون بیمه كرده و دشمن را درجنگ سخت و نرم به شكست رسانده است.
محمدكاظم انبارلویی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: