کد خبر: ۹۲۶۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۷
تعداد بازدید: ۱۷۹
مدیر بهره‌برداری و نگهداری از سد زاینده‌رود گفت: بر اثر بارش‌های اخیر حدود ۶ میلیون مترمکعب آب وارد سد زاینده‌رود شده و با توجه به بارش‌های خوبی که در شهرستان چادگان و بالادست داشتیم، این روند ادامه دارد.

افزایش ۶ میلیون مترمکعبی ذخیره سد زاینده‌رود در پی بارش‌های اخیربه گزارش خبرداغ به نقل از تسنیم: مدیر بهره‌برداری و نگهداری از سد زاینده‌رود گفت: بر اثر بارش‌های اخیر حدود ۶ میلیون مترمکعب آب وارد سد زاینده‌رود شده و با توجه به‌ بارش‌های خوبی که در شهرستان چادگان و بالادست داشتیم، این روند ادامه دارد.

 سیدمجتبی موسوی‌ نایینی عصر امروز در جمع خبرنگاران پیرامون میزان بارش‌های سامانه مونسونی در سرشاخه‌های حوضه آبریز زاینده‌رود اظهار داشت: بر اثر بارش‌های اخیر حدود 6 میلیون مترمکعب آب وارد سد زاینده‌رود شده و با توجه به‌ بارش‌های خوبی که در شهرستان چادگان و بالادست داشتیم، این روند کماکان ادامه دارد.

وی افزود: میزان بارش‌ها در سرشاخه اصلی حوضه آبریز کوهرنگ، تا صبح روز جمعه 37 و چهار دهم میلی‌متر بوده است.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از سد زاینده‌رود تصریح کرد: کوهرنگ در استان چهار محال بختیاری بعد نواحی برازجان یزد و نصرت آباد استان سیستان و بلوچستان از رکوردداران میزان بارندگی در شبانه روز گذشته بود.

وی متذکر شد: ما امیدواریم که در مدت زمان فعالیت سامانه مونسونی بارش‌های خوبی داشته باشیم، میزان و شکل بارش‌ها در این چند روز متنوع بوده، روز پنج‌شنبه بارندگی بیشتر در حاشیه جنوبی سد اتفاق افتاد و روزجمعه حاشیه شمالی سد درگیر بارندگی بود و امیدواریم که در کوهرنگ بارندگی خوبی داشته باشیم.

موسوی نایینی درخصوص شرایط فعلی سد زاینده‌رود گفت: امسال از نظر میزان بارندگی شرایط خوب نبود و در چهار ماهه نخست سال بارش‌ها ادامه پیدا نکرد و از طرف دیگر به دلیل افزایش دما، میزان مصارف هم افزایش پیدا کرد. به همین دلیل امیدواریم که بارش‌های اخیر بتواند حجم خوبی به سد اضافه کند.

وی در ادامه افزود: کارشناسان ما برآورد کرده‌اند که با بارش‌های اخیر حدود 24 میلیون مترمکعب به ذخیره سد اضافه شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: