کد خبر: ۹۲۶۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۱
تعداد بازدید: ۲۵۱
طبق آمار، در تیرماه سال جاری کهگیلویه و بویراحمد از بیشترین تورم سالانه با نرخ ۴۷.۶ درصد بین استان‌های کشور برخوردار بود.

وضعیت تورم در استان‌های ایران / بالاترین افزایش هزینه در به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: طبق آمار، در تیرماه سال جاری کهگیلویه و بویراحمد از بیشترین تورم سالانه با نرخ ۴۷.۶ درصد بین استان‌های کشور برخوردار بود.

در اعلام اخیر مرکز آمار ایران از تورم تیرماه، تورم نقطه به نقطه به ۵۴ درصد و تورم سالانه به ۴۰.۵ درصد افزایش یافته و تورم ماهانه با کاهش به ۴.۶ درصد رسیده است.

در تازه ترین گزارش منتشر شده درباره وضعیت تورم استان‌ها در تیر ماه ١٤٠١، بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان‌­ همدان با ۷.۱ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌­­­ گیلان با ۳.۳ درصد است.

همچنین بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه (تغییر شاخص نسبت ماه مشابه سال قبل) متعلق به استان آذربایجان غربی با ٦٣.٩ درصد و کمترین آن مربوط به استان خوزستان با ۴۷.۳ درصد است.

بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با نرخ ٤٧.٦ درصد و کمترین آن متعلق به استان­ سیستان و بلوچستان با نرخ ٣٥.٤ درصد است.

بررسی تغییرات قیمت در استان‌ها نشان می‌دهد که بالاترین افزایش هزینه در "خوارکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات" مربوط به قزوین با متوسط ۹۸.۳ درصد و البرز با ۹۷.۹ درصد بوده است. بوشهر با ۷۰.۵ درصد و خراسان جنوبی با ۷۰.۷ درصد کمترین افزایش هزینه را داشته‌اند.

وضعیت تورم در استان‌های ایران / بالاترین افزایش هزینه در

 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: