کد خبر: ۹۲۶۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷
تعداد بازدید: ۲۹۱
​سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ‌عمومی کشور ضمن حضور در نمایشگاه «ایران ویژند» از اهداف و ظرفیت‌های برگزای این نمایشگاه برای تقویت صنعت و فرهنگِ پوشاکِ ایرانی - اسلامی گفت.

بنوع لباس مردم در این دو مکان تعیین می‌شود!ه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ‌عمومی کشور ضمن حضور در نمایشگاه «ایران ویژند» از اهداف و ظرفیت‌های برگزای این نمایشگاه برای تقویت صنعت و فرهنگِ پوشاکِ ایرانی - اسلامی گفت.

دبیر شورای فرهنگ‌عمومی کشور و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور خود در نمایشگاه بین‌المللی تهران در بخش غیررقابتی مد و لباسِ «ایران ویژند» از اهداف برپایی این نمایشگاه گفت: «ایران ویژند» زنجیره تأمین مد لباس ایرانی اسلامی است به‌اضافه اتصال بین تولیدکنندگان و طراحان و توزیع‌کنندگان تهران و گنجینه هزار رنگ استان‌های ایران. این دو هدف اصلی را دارد در عین حال، هدایت‌گری تولیدکنندگان و حتی انجمن‌های مد و لباس استانی، به سمت موضوعاتِ روز، صادرات، مدیریت بازار و نفوذ در تجارت بازار انجام می‌شود.

او ادامه داد: شناسایی ظرفیت این صد شرکت‌کننده،‌ رابط بین شرکت‌کنندگان و توافق با کارخانه‌های نساجی و صادرکنندگان بزرگ است. در واقع «ایران ویژند» بستری‌ست که می‌خواهد آثار و ماموریت‌های جشنواره مد و لباس فجر را به بازار، مردم و جامعه برساند.

سیدمجید امامی گفت: اگر طراحان و تولیدکنندگان نوآور مد و لباس ایرانی - اسلامی، شاخص‌های فرهنگی را رعایت کنند اما نتواند به بازار برسد، ما تنها ویترین داریم؛درصورتی که چیزی که لباس مردم را تعیین می‌کند، چهارراه ولیعصر و میدان هفتم‌تیر است. از این‌جا بود که مانتوی جلو باز در ایران رسمی و شایع شد. مواجهه با این امر نامطلوب به‌لحاظ فرهنگی ممکن نیست مگر این‌که تولیدکنندگانِ ایرانی - اسلامی بتوانند به بازار برگردند و بتوانند با حمایت‌های ویژه و همچنین با نوآوری و اتصال به یکدیگر، سهم بازارشان را افزایش دهند. اگر بتوانیم فروش را افزایش دهیم و هزینه تولید را کم کنیم، دیگر نیاز نیست نگران فروشگاه و یا نگران نمایشگاه‌های رایگان و یا مالیات باشیم. تولیدکننده معتقد است مالیات حداقلی هزینه‌اش است.

همچنین امامی به مهم‌ترین هدف کارگروه اشاره کرد و گفت: البته ما وظیفه داریم حجاب را به‌عنوان کالای فرهنگی مطرح کنیم و وزارت ارشاد موافق این موضوع است و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم؛ لکن مهم‌ترین کار این است که به‌صورت زیرساختی، طرح‌های ایرانی - اسلامی را نفوذپذیر و مقتدرانه وارد بازار کنیم و این هدف کارگروه است.

همچنین از نمایشگاه ایران ویژند، چندی از مقامات دولتی اعم از محمد مهدی برادران(معاون صنایع عمومی وزارت صمت)، علی بهادری جهرمی(سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت و دبیر هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران)، اسماعیل شفاعی(مدیرکل دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور)، و نیز عاطفه خادمی(مشاور اجتماعی و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، بازدید کردند.

این نمایشگاه عمومی، تا ۵ مردادماه ۱۴۰۱ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللیِ تهران برپاست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: