کد خبر: ۹۲۵۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵
تعداد بازدید: ۳۶۶
رئیس جمهور روسیه در پایان نشست سه جانبه در تهران گفت، گازپروم آماده انتقال گاز بیشتر به اروپا است اما کشورهای اروپایی با تحریمها برای خودشان دردسر درست کردند.

پوتین: راه اندازی نورد استریم ۲ یکی از راه‌های افزایش عرضه گاز روسیه به اروپا استبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس: رئیس جمهور روسیه در پایان نشست سه جانبه در تهران گفت، گازپروم آماده انتقال گاز بیشتر به اروپا است اما کشورهای اروپایی با تحریمها برای خودشان دردسر درست کردند.

رئیس جمهوری روسیه درباره بحران گازی در کشورهای اروپایی گفت: گازپروم به تمام تعهدات خود در زمینه تامین گاز عمل کرده و به اجرای آن ادامه خواهد داد؛ این سیاست‌های 10 ساله اروپا بود که باعث بحران انرژی آنها شد، نه اقدامات گازپروم. 

وی در ادامه در همین زمینه اضافه کرد، دو خط لوله برای انتقال گاز به اروپا از اوکراین عبور میکند و این کی‌یف بود که یکی از آنها را متوقف کرد. وی با رد اتهامات اروپاییها درباره اختلال مسکو در جریان انتقال گاز به اروپا گفت: 5 ایستگاه برای پمپاژ گاز از طریق نورد استریم وجود دارد و یکی از آنها در حال تعمیر است و ما همچنان منتظر توربینها از کانادا برای راه اندازی مجدد آن هستیم. گازپروم آماده پمپاژ گاز بیشتر است، اما این کشورهای اروپایی هستند که خود را در دام تحریم‌های خودشان گرفتار کرده اند. 

رئیس جمهور روسیه در عین حال به خبرنگاران گفت: راه اندازی نورد استریم 2 یکی از راه‌های افزایش عرضه گاز روسیه به اروپا است، اگرچه نیمی از ظرفیت آن برای مصرف داخلی تخصیص یافته است.

خط لوله نورد استریم 2 که در آستانه راه اندازی بود بعد از شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین از طرف آلمان متوقف شد. 

پوتین با اشاره کمبودهای گاز اروپا گفت، در مورد راه های حل بحران انرژی در اروپا باید بگویم که ما مسیر دیگری آماده داریم و آن نورد استریم 2 است. می توان آن را راه اندازی کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: