کد خبر: ۹۲۴۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۴
تعداد بازدید: ۳۳۴
طی روزهای اخیر، مقامات غربی در حال مخابره سیگنال‌های متناقضی در قبال توافق هسته‌ای و روند مذاکره با ایران هستند. بیانیه اخیر واشنگتن و تروئیکای اروپایی در خصوص آخرین تحولات برجام،به‌وضوح نشان می‌دهد که بازیگران غربی بار دیگر به مارس 2022

هیچ‌‌کس شما را از خواب بیدار نخواهد کرد!به گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه رسالت ، طی روزهای اخیر، مقامات غربی در حال مخابره سیگنال‌های متناقضی در قبال توافق هسته‌ای و روند مذاکره با ایران هستند. بیانیه اخیر واشنگتن و تروئیکای اروپایی در خصوص آخرین تحولات برجام،به‌وضوح نشان می‌دهد که بازیگران غربی بار دیگر به مارس 2022
( زمان برگزاری آخرین دور مذاکرات در وین ) بازگشته‌اند. بر اساس این بیانیه جدید، وزرای خارجه آمریکا و سه کشور اروپایی در بیانیه‌ای خواهان رویکرد مثبت ایران نسبت به توافقات به‌دست‌آمده در مذاکرات احیای برجام شدند! فراتر از آن، دیپلمات‌های غربی مدعی شده‌اند که اصرار ایران بر ارائه تضمین‌های اعتباری و رفع محدودیت‌های غیر برجامی متعارض و مزاحم  در مسیر رفع عملیاتی تحریم‌های ضد ایرانی ،مصداق زیاده‌خواهی و طرح مطالبات فرابرجامی محسوب می‌شود. جمهوری اسلامی ایران بارها پاسخ این ادعاهای نخ‌نما و هدفمند را داده است!مقامات غربی موظف هستند محدودیت‌هایی که با برچسب‌های غیر برجامی علیه کشورمان وضع‌شده و در تعارض با رفع عملیاتی تحریم‌های برجامی کشورمان می‌باشد را برطرف سازند. این محدودیت‌ها پس از خروج ترامپ از برجام وضع‌شده و قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه‌های تروریستی ادعایی آمریکا ( موسوم به FTO ) نیز یکی از این موارد محسوب می‌شود. حفظ این محدودیت‌ها به معنای نقض ماده 29 توافق برجام خواهد بود. مطابق این ماده، آمریکا و اتحادیه اروپا نباید به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم، اقدامی را در ممانعت از رفع عملیاتی تحریم‌ها علیه کشورمان صورت دهند.  بازیگران غربی درصدد هستند در بین دو گزاره « بازگشت واقعی به برجام» و » ادامه مسیر قبلی »، گزاره سومی به نام "«بازگشت غیرعملیاتی به برجام» را خلق کنند.آمریکا و تروئیکای اروپایی تصور می‌کنند که با القای مطالبات عملیاتی و حقوقی ایران به‌مثابه « مطالبات فرابرجامی»، قادر به خلق این گزاره سوم خواهند بود. واشنگتن و تروئیکای اروپایی از مرحله خبط تاکتیکی عبور کرده و دچار نوعی خبط محاسباتی و راهبردی شده‌اند. ثمره و خروجی این خبط، قطعا محدود و موقت نخواهد بود!
آنچه مسلم است اینکه جمهوری اسلامی ایران هرگز بازگشت غیرعملیاتی غرب به توافق هسته‌ای و رفع قطره‌چکانی تحریم‌ها را برنمی‌تابد. هر بار مذاکرات در وین یا دوحه برگزارشده،تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان بر روی این قاعده و مشتقات آن ( خطاب به‌طرف مقابل) تاکید کرده است. در این معادله، صدور بیانیه‌های متعدد قطعا نمی‌تواند برای غرب و طرفداران احیای غیرواقعی برجام راهگشا باشد! صورت‌مسئله کاملا مشخص است. دولت بایدن و شرکای اروپایی واشنگتن خود را به‌صورت عامدانه به خواب زده‌اند تا بلکه «گذشت زمان» منجر به عدول ایران از خطوط قرمز کشورمان در مذاکرات احیای برجام شود. بهتر است بازیگران غربی آگاه باشند که اگر ایران قصد عدول از بایسته‌های احیای عملیاتی برجام را داشت، این اقدام را در همان ماه مارس 2022( اسفندماه 1400) صورت می‌داد.از سوی دیگر، صدور بیانیه‌ها و مواضع تکراری به‌وضوح نشان می‌دهد که دیپلمات‌های پرادعای غربی خود را در مذاکرات به‌صورت عامدانه به خوب زده‌اند. آن‌ها اطمینان داشته باشند که هیچ‌کس آن‌ها را از این خواب خودساخته بیدار نخواهد کرد و ایران نیز کمترین تلاشی در این مسیر نمی‌کند! غرب زمانی متوجه آثار و تبعات این بازی ناشیانه و نامتوازن خود در عرصه سیاست خارجی خواهد شد که دیگر قدرت انتخابی میان دوراهی «آگاهی» و « جهل» نخواهد داشت!

حنیف غفاری

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
0
0
عملکرد و رفتار و سیاست ایران از ابتدا مذاکره با آمریکا، کشورهای اروپایی وغیره در مورد صلح آمیز هسته ای غلط و اشتباه بوده است.
مذاکره با آمریکا و کشورهای اروپایی و غیره از سال 1392 تاکنون برای مردم ایران و کشور ایران هیچ دستاورد نداشته ست.
مذاکره با آمریکا یا اروپا هیچ نتیجه ای ندارد و تاکنون هم نداشته است.
1 - آمریکا و کشورهای اروپایی حق صلاحیت در مورد مذاکره سلاح هسته ای را ندارند.
2 - آمریکا و کشورهای اروپایی از سال 1332 تاکنون با ملت ایران دشمن هستند.
3 - آمریکا و کشورهای اروپایی از سال 1357 تاکنون با نظام جمهوری اسلامی دشمن هستند.
4 - آمریکا و متحدانش از سال 1357 تاکنون از گروهک تروریستی و گروهک تروریستی منافقین حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
5 - آمریکا و متحدانش درجنگ تحمیلی هشت ساله همه جانبه از رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور حمایت می کردند.
6 - آمریکا و متحدانش از ابتدا از اغتشاش و اغتشاشگران در ایران حمایت می کردند.
7 - حمایت واشنگتن به همراه انگلیس، فرانسه، آلمان و برخی کشورهای عربی مانند عربستان سعودی، امارات و بحرین و به ویژه صهیونیست ها از اغتشاشات در ایران تاریخ 28 آبان ماه سال 1398
8 - آمریکا از ابتدا مردم ایران اعتبار ندارد.
9 - رژیم آمریکا باید به عنوان جنایتکار جنگی مجازات شود.
10 - آمریکا نمی گذارد جنگ در سوریه، عراق، لیبی، یمن و منطقه خاورمیانه تمام شود!
11 - با تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا و متحدانش را به دنیا معرفی کنیم.

که آمریکا جنایتکار از سال 1359 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار در امور داخلی کشورهای عربی وغیره دخالت می‌کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
مشکلات اقتصادی با شعار برطرف نمی شود.
چرا مشکلات اقتصادی دو دولت دوازدهم بیشتر شد؟
انتظار حل مشکلات با برجام یا مذاکرات اشتباه است.
اگر انتظار داریم برجام و مذاکرات وین مشکلات ما را حل کنند اشتباه می کنیم.
انتظار نداشته باشیم برجام یا مذاکرات مشکلات ما را حل کنند.
آمریکا، اروپا،هم هر دو همراه با چند کشور دیگر از سال 1332 تاکنون با ملت ایران دشمن بودند و هنوز هم هستند و همچنان نیز ادامه می دهند.
آمریکا، اروپا،هم هر دو همراه با چند کشور دیگر از سال 1357 تاکنون با نظام جمهوری اسلامی دشمن بودند و هنوز هم هستند و همچنان نیز ادامه می دهند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
0
0
آمریکا، سه کشور اروپایی به همراه آژانس، عربستان سعودی و اسرائیل 100 درصد فقط عامل اصلی مانع توافق وین هستند.

کشورهای اروپایی جنایتکار عامل اصلی جنگ، بی ثباتی، ناامنی، پیدایش و رشد تروریسم در افغانستان، پاکستان، عراق، لیبی، سوریه، لبنان، یمن و منطقه خاورمیانه و جهان هستند.
انواع سلاح های ممنوعه و بمب های ممنوعه ائتلاف متجاوز رژیم کودک کش سعودی را از سال 2015 تاکنون در جنگ یمن چه کشورهای تامین کردند و هنوز هم تامین می کنند؟ آمریکا جنایتکار و هم کشورهای اروپایی جنایتکار!

وقتی که ترکیه جنایتکار به اصطلاح کشور اسلامی خیانتکار با رژیم کودک کش، آدم کش و مسلمان کش صهیونیستی همه جانبه همکاری می کند دیگر از آمریکا و کشورهای اروپایی چه انتظار داریم

دولت باید شکایت‌های خانواده‌های بیش از 18 هزار شهید ترور توسط منافقین داعشی‌صفت را در مجامع حقوقی بین‌المللی پیگیری بکند، نه مذاکرات وین وبرجام و خواستار مجازات باقی ماندگان این گروهک خیانتکار بشود.
دستگاه دیپلماسی کشورمان باید مدارک و مستندات متقن جنایات منافقین در ترور 18 هزار شهید را به تمام سازمان‌ها و کشورهای مطرح دنیا ارسال کند تا دنیا را به تحویل باقیمانده این آدم‌کش‌ها به ایران ترغیب کند و این جانیان به سزای ننگین خود برسند.

اتحادیه اروپا جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات آمریکا جنایتکار سکوت نمی‌کرد.

اتحادیه اروپا جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات کشورهای اروپایی جنایتکار سکوت نمی‌کرد.

اتحادیه اروپا جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات ناتو جنایتکار سکوت نمی‌کرد.

اتحادیه اروپا جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات اسرائیل جنایتکار سکوت نمی‌کرد.

اتحادیه اروپا جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات عربستان سعودی جنایتکار سکوت نمی‌کرد.

اتحادیه اروپا جنایتکار اگر نگران ثبات منطقه بود مقابل جنایات امارات جنایتکار سکوت نمی‌کرد.

همکاری همه جانبه ایران با کشورهای اروپایی جنایتکار امروز عامل اصلی مشکلات مردم، کشور و منطقه بوده است.
اعتماد به کشورهای اروپایی جنایتکار، دفاع و حمایت از این جنایتکاران بوده است.

اروپا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم، ثبات منطقه را تهدید می‌کند، نه ایران
اروپا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم، ثبات منطقه را تهدید می‌کند ازشهریور ماه سال 1359 تاکنون هم برای همه مردم دنیا ثابت شده است.

آمریکا درک درستی از واقعیات منطقه ندارد/ هدف آنها ایران هراسی است
اینکه آمریکا بدون درک درست واقعیات منطقه، صرفا با هدف ایران هراسی و اختلاف افکنی میان کشورهای منطقه، چنین موضوعاتی را مطرح و پیگیری می‌کند.
طرح این موضوع تحریک آمیز بوده و جمهوری اسلامی ایران به این اظهارات از منظر تهدید علیه امنیت ملی و منطقه ای نگاه می کند.
اینکه آمریکا بدون درک درست واقعیات منطقه، صرفا با هدف ایران هراسی و اختلاف افکنی میان کشورهای منطقه، چنین موضوعاتی را مطرح و پیگیری می‌کند، نشان می‌دهد که آنچه برای آمریکا مهم است، منافع نامشروع این کشور و دادن تنفس مصنوعی به رژیم صهیونیستی در منطقه است.
برخلاف این اظهارات نسنجیده، ایران همواره بر گفتگو، مشارکت و همکاری منطقه ای برای تأمین امنیت و منافع مشترک کشورهای منطقه به دور از مداخله بیگانگان تاکید داشته است.
تلاش برای ایجاد نگرانی های جدید امنیتی در منطقه، نتیجه ای جز تضعیف امنیت مشترک منطقه ای و تأمین منافع امنیتی رژیم صهیونیستی نخواهد داشت و نمی توان با فریبکاری و ترویج ایران هراسی، حاشیه امنی برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرد.
تجربه نشان داده که انباشت تسلیحات، نمی‌تواند امنیت ساز باشد و برقراری امنیت مشترک منطقه‌ای، در گرو همکاری جمعی کشورهای منطقه و حفظ و پایداری آن، مستلزم پیشبرد تفاهم درون منطقه ای است و ایران با پایبندی به سیاست همسایگی، جدیت و اراده خود را در این زمینه نشان داده است.
ورود بیگانگان در هر فرآیند منطقه‌ای نه‌تنها امنیت ساز و ثبات آفرین نیست، بلکه خود عامل اصلی تنش‌زایی و ایجاد شکاف منطقه‌ای است. لذا همانگونه که حضور دو دهه‌ای آمریکا در عراق و افغانستان، امنیت را برای این کشورها به ارمغان نیاورد، هرگونه زمینه‌سازی برای افزایش حضور و نقش‌آفرینی آمریکا در سازوکارهای امنیت منطقه‌ای نیز، دستاوردی جز ناامنی، بی‌ثباتی و گسترش تروریسم در سطح منطقه به دنبال نخواهد داشت.

آمریکا جنایتکار با غنی سازی ایران مشکل دارد، اما با زیر دریایی اتمی استرالیا نه
آمریکا جنایتکار غنی سازی ایران را نمی خواهد، اما زیر دریایی اتمی به کشورهای اروپایی جنایتکار می فروشد.

آمریکا جنایتکار با غنی سازی ایران مشکل دارد، اما با زیر دریایی اتمی استرالیا نه
آمریکا جنایتکار غنی سازی ایران را نمی خواهد، اما زیر دریایی اتمی به کشورهای اروپایی جنایتکار می فروشد.


توافق نامه برجام بر اساس راستی آزمایی فعالیت های هسته ای ایران بنا نهاده شده است و نه حسن نیت ایران. لذا طرفهای ایران در برجام هیچگاه نمی توانند تضمین بدهند اگر فعالیت های هسته ای ایران از مفاد برجام و معاهده NPT انحراف پیدا کرد طرفهای برجامی ایران نتوانند تحریمهای شورای امنیت علیه ایران را باز گردانند! مرجع فنی راستی آزمایی فعالیت های هسته ای ایران آژانس بین المللی انرژی اتمی است. ایران باید به سؤالات فنی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص منشاء پیدا شدن اورانیوم غنی شده با غنای بالا در سایت های هسته ای اعلام نشده ایران پاسخ متقن ارائه دهد.

چرا آمریکا جنایتکار از سال 1397 تاکنون اجازه نمی‌دهد مذاکرات به نتیجه برسد؟
باید این نکته را مدنظر داشت که آمریکا همانند قبل باز هم اجازه نخواهد داد که مذاکرات به نتیجه برسد.
تاریخ ملت ایران نشان می‌دهد که پایبندی این ملت به صلح و مذاکره و تعامل به اندازه طول تاریخ است که این اصالت ملت ایران را می‌رساند.
کشورهای تازه به دوران رسیده مانند آمریکا قدمتشان کمتر از 500 سال است و با کشتار بومیان برای خود سرزمینی را غصب کرده و کشور تشکیل داده‌اند. اساس کشور آمریکا با خونریزی شکل گرفته و از چنین کشوری نباید انتظار فهم و درک گفتگو داشت، هر چند این کشور بخواهد با رنگ و لعاب‌های حقوق بشری چهره کریه خود را پنهان نگاه دارد، باز هم چهره واقعی‌اش برملا می‌شود.
ما اهل مذاکره هستیم و میز مذاکره را ترک نمی‌کنیم اما در مذاکره بر اساس منافع ملی کشورمان عمل می‌کنیم.
تاریخ به ما نشان داده که هر گاه عده‌ای بر سر کار آمدند و با ساده‌انگاری به حل مسائل با آمریکا امید بستند، ما بدترین و تلخ‌ترین تجربیات را در حوزه دیپلماسی داشته‌ایم.
به عنوان نمونه کسانی که برجام را امضا و به آمریکا اعتماد کردند و گفتند که ما به حسن نیت آقای اوباما اعتماد داریم و امضای جان‌کری را یک تضمین می‌دانستند، اما پای این برجام همه چیز را دادیم و هیچ تحریمی هم از جانب آمریکا برداشته نشد بلکه زیاده‌خواهی‌های آمریکا بیشتر شد.
تجربه آمریکا نشان می‌دهد که آزموده را آزمودن خطاست و نباید با کشوری که بدعهدی و کارشکنی‌اش ثابت شده وارد مذاکره شد. باید این نکته را مدنظر داشت که آمریکا همانند قبل باز هم اجازه نخواهد داد که مذاکرات به نتیجه برسد چون بنای کارش اعمال فشار بر ایران است نه انجام توافق و این حتی در قبال همپیمانان خود هم مشهود است.

چگونه و چطور است که آمریکا جنایتکار در سال 1397 به صورت غیر قانونی از برجام خارج شده است که متاسفانه باز هم هر روز در برجام و مذاکرات وغیره دخالت و مداخله می کند.
رفتار آمریکا جنایتکار در این زمینه شرم آور و تاسف بار است.

بایدن ایران را تهدید کرد | اگر به برجام برنگردید ... | من به این دلیل به عربستان می‌روم
بایدن: ایران به برجام برنگردد، فشار اقتصادی ادامه دارد/ در پاسخ به بایدن، آمریکا همچنان هیچ غلطی نمی تواند بکند تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است و این در حالی است که آمریکا جنایتکار در سال 1397 به صورت غیر قانونی از برجام خارج شده است.
آمریکا جنایتکار در سال 1397 با خروج از برجام منشور سازمان ملل را نقض کرده است.
بایدن بداند دیگر عضو برجام نیست و تاکنون نبوده است پس آمریکا جنایتکار دیگر حق صلاحیت دخالت و مداخله در برجام و مذاکرات وغیره را هم ندارد.
اگر سلاح هسته ای بد است، آمریکا جنایتکار هم آن را باید کنار بگذارد.
زمان خلع سلاح اتمی آمریکا جنایتکار هم فرا رسیده است.
منطقه روبه گورستان سربازان آمریکایی واسراییلی تبدیل کنیدتاجرأت چنین طرح هایی رو نداشته باشند

۱۹ تیر ۱۴۰۱ ۰۹:۱۴
بایدن: ایران به برجام برنگردد، فشار اقتصادی ادامه دارد
رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار یک یادداشت برای «واشنگتن پست» اعلام کرد، تا زمانی که ایران به توافق هسته‌ ای برجام برنگردد، فشار اقتصادی و دیپلماتیک واشنگتن ادامه می‌یابد.
در پاسخ به بایدن بی ادب رئیس‌جمهور آمریکا جنایتکار سگ دست نشانده رژیم کودک کش صهیونیستی
آمریکا جنایتکار باید به برجام برگردد، نه ایران چون به خاطر که آمریکا جنایتکار سگ دست نشانده رژیم صهیونیستی در سال 1397 با دستور ترامپ بی ادب به صورت غیر قانونی از برجام خارج شده است، نه ایران
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: