کد خبر: ۹۲۴۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۳
تعداد بازدید: ۲۴۰
​بیل گیتس که به عنوان یکی از موفق‌ترین سرمایه‌گذاران دنیا شناخته می‌شود، به سراغ زمین‌های کشاورزی رفته است و به شدت در این حوزه فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرداغ به نقل از گجت نیو ز: بیل گیتس که به عنوان یکی از موفق‌ترین سرمایه‌گذاران دنیا شناخته می‌شود، به سراغ زمین‌های کشاورزی رفته است و به شدت در این حوزه فعالیت می‌کند.

 
 

بیل گیتس از تجارت جدیدش رونمایی کرد

زمانی که صحبت از دنیای فناوری می‌شود، نام بیل گیتس جزو اولین اسم‌هایی است که به ذهنمان خطور می‌کند. اما اکنون به نظر می‌رسد که بنیانگذار مایکروسافت در حال سرمایه گذاری روی چیز کاملا متفاوتی است؛ زمین‌های کشاورزی! آنطور که رسانه یاهو نیوز اعلام کرده، بیل گیتس مجوز قانونی جدیدی را به دست آورده که به او اجازه می‌دهد، ۲۱۰۰ هکتار زمین کشاورزی را در داکوتای شمالی به ارزش ۱۳.۵ میلیون دلار خریداری کند. برای یادآوری باید اشاره کنیم که چند وقت پیش و زمانی که گیتس، این زمین‌های کشاورزی را خریداری کرد، باعث نارضایتی ساکنان محلی شد. نارضایتی به حدی رسیده بود که به مداخله دادستان ارشد دولت منجر شد.

درو ریگلی، دادستان کل داکوتای شمالی در نامه‌ای به بیل گیتس نوشت: «دفتر ما باید تایید کند که شرکت شما، چگونه از این زمین استفاده خواهد کرد و آیا این استفاده با هر یک از استثنائات قانونی، مانند استثنا کارکرد تجاری، مطابقت دارد یا خیر.»

بیل گیتس از تجارت جدیدش رونمایی کرد

نقشه زمین‌های کشاورزی خریداری شده توسط بیل گیتس

بیل گیتس در میان مالکان برتر زمین‌های کشاورزی در ایالات متحده قرار دارد

اکنون بیل گیتس توانسته حدود ۲۶۹ هزار هکتار زمین در بیش از ۱۲ ایالت آمریکا را خریداری و تحت مالکیت خود در بیاورد که تقریبا یک درصد از کل زمین‌های کشاورزی آمریکا را تشکیل می‌دهد. بزرگترین مالک زمین کشاورزی خصوصی در ایالات متحده آمریکا، حدود ۷۰ هزار هکتار از تد ترنر که در رتبه دوم قرار دارد، زمین بیشتری دارد (حدود ۴۲۴ هزار هکتار). طبق اطلاعات منتشر شده در سال ۲۰۲۱، زمین خریداری شده توسط گیتس شامل ۲۴۲ هزار هکتار زمین کشاورزی، ۱۲۳۴ هکتار زمین تفریحی و ۲۵۷۵۰ هکتار تبدیلی از کشاورزی به کاربری مسکونی و تجاری است. خرید زمین‌های جدید در داکوتای شمالی، کل زمین‌های کشاورزی بیل گیتس را به بیش از ۲۷۰ هزار هکتار می‌رساند. این مساحت، معادل کل مساحت کشور هنگ کنگ و سه برابر شهر برلین است.

ما نگرانی کشاورزان را درک می‌کنیم. حالا بیل گیتس صاحب حجم وسیعی از زمین‌های کشاورزی شده است و هیچکس نمی‌داند که چگونه از آنها استفاده خواهد کرد. او در جریان یکی از پرسش و پاسخ‌های آنلاین اختصاصی خود در انجمن ردیت با نام «هر چیزی از من بپرس» (AMA) در مورد نحوه استفاده از زمین‌های کشاورزی اظهار کرد:

تیم سرمایه‌گذاری من، زمین‌های کشاورزی را خریداری کرده است. زمین‌های من، کمتر از ۰.۱٪ از کل زمین‌های کشاورزی ایالات متحده است؛ زیرا مالکیت زمین‌ها بسیار پراکنده است (فرآیند خریداری دشوارتر است). ما در مزارع سرمایه‌گذاری می‌کنیم تا تولید و بهره‌وری را افزایش دهیم. برخی از زمین‌ها نزدیک شهرها قرار دارند و ممکن است در آینده، کاربردهای دیگری داشته باشند.

جمله آخر بیل گیتس می‌تواند به راحتی، نگرانی‌های موجود را توجیه کند. به هرحال او یک سرمایه گذار است و فقط به سمتی حرکت می‌کند که با سود همراه باشد؛ حتی اگر به قیمت نابود کردن زمین‌های کشاورزی و کاربردهای تجاری باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: