کد خبر: ۹۲۴۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸
تعداد بازدید: ۱۰۸۵
یونس محمدی گفت: تصمیم دولت در زمینه افزایش ۵۷درصدی حقوق بازنشستگان حداقل بگیر در مقابل افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح مزدی، ناعادلانه بود.

انتقاد به افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان/ محرومیت بازنشستگان از درمان رایگانبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا : یونس محمدی با بیان اینکه حقوق بازنشستگان قانونی و بر اساس آنچه در شورای عالی کار تصویب شده، اعلام نشده است، گفت: ما نسبت به افزایش ده درصدی مستمری سایر سطوح و کنار گذاشتن مصوبه شورایعالی کار معترضیم.

وی ادامه داد؛ بازنشستگانی که کف بگیر بودند با افزایش حقوق ۵۷ درصدی حقوقشان رضایت بخش بوده اما بازنشستگانی که ۲۰ تا ۲۵ سال حق بیمه واریز کرده‌اند با بازنشسته‌ای که ۱۰ سال حق بیمه واریز کرده است، یکی شده و نوعی ناعدالتی بوجود آمده است.

او گفت: به عنوان نمونه بازنشسته‌ای که دو تا دو نیم میلیون دریافتی داشت در حال حاضر ۵ تا ۵ ونیم میلیون حقوق می‌گیرد و بازنشسته‌ای که هفت میلیون می‌گرفت، یک میلیون و۲۰۰ به حقوق ماهانه وی اضافه شده است.

وی با بیان اینکه تصمیم دولت در زمینه افزایش ۵۷درصدی حقوق بازنشستگان حداقل بگیر در مقابل افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح مزدی، ناعادلانه بود، تاکید کرد: دولت نباید باعث بروز بی‌عدالتی در حوزه پرداخت حقوق و دستمزد شود.

محمدی با بیان اینکه تنها راهکار عدالت اجرای قانون است و از طرف دیگر سازمان تامین اجتماعی با توجه به اینکه جدا از دولت است، نباید زیر بارمصوبه افزایش ده درصدی حقوق بازنشستگان می‌رفت.

وی با انتقاد از کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه داد: چهار ماه از سال جدید سپری شده اما هنوز مطالبات اولیه و قانونی بازنشستگان تامین اجتماعی برآورده نشده است؛ کانون عالی بازنشستگان به عنوان نمایندگان قانونی بازنشستگان نتوانسته‌اند در این زمینه گام موثر بردارند. به نامه‌نگاری اکتفا کرده‌اند؛ به این نهاد و آن نهاد و فلان فرد مسئول نامه نوشته‌اند اما مشکلات ما همچنان پابرجاست و هنوز حل نشده است.

محمدی در ادامه تصریح کرد: مشکل دیگر بازنشستگان در سال‌های اخیر، بحث درمان تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی است که انتقادات بسیاری را مطرح کرده‌اند که تاکنون بی‌تاثیر بوده است. وقتی قانون الزام را داریم که صفر تا صد خدمات درمانی ارائه شده به بیمه‌شدگان کارگری (چه شاغل و چه بازنشسته) را پوشش می‌دهد چرا نباید اجرایی شود تا در عمل، بازنشستگان زیر بار مبالغ سنگینی بابت بیمه تکمیلی که هیچ خدماتی ارائه نمی‌دهند، بروند.

طبق اظهارات وی؛ چرا بازنشسته باید از درمان رایگان که حق قانونی‌اش است، محروم است؛ حق بیمه‌ای که سی سال پرداخته‌ایم اگر هنگام پیری و مریضی به کارمان نیاید، دیگر چه زمانی قرار است به درد بخورد و موثر باشد؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بازنشسته تأمین اجتماعی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
0
0
بازنشستگان تامین اجتماعی هم جزء این کشور نیستند

سوال اینجاست که چرا بازنشستگان تامین اجتماعی از دریافت وام محروم هستند

۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵

خبر خوش برای بازنشستگان؛ واریزی جدید به حساب بازنشستگان امروز | پرداخت وام ۱۲ میلیونی با کارمزد ۴ درصد

ششمین نوبت وام ضروری ۱۲ میلیون تومانی بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری عصر امروز به حساب بازنشستگان مشمول واریز شد.

خبر خوش برای بازنشستگان؛ واریزی جدید به حساب بازنشستگان امروز | پرداخت وام ۱۲ میلیونی با کارمزد ۴ درصد

به گزارش سلام نو، مدیرکل مالی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: با هماهنگی بانک عامل ششمین نوبت وام ضروری ۱۲میلیون تومانی بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری عصر امروز به حساب ۲۳ هزار و ۷۰ نفر از بازنشستگان مشمول واریز شد.

آقای علی خدامی افزود: این تسهیلات با کارمزد ۴ درصد و اقساط ۳۶ ماهه به بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری ارائه و به حساب حقوق بازنشستگی ایشان در بانک عامل واریز شده است.
اعتراض
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
0
0
عیدی سال 1400 بازنشستگان مبلغ یک میلیون و 600 هزارتومان اهانت، توهین، بی احترامی و خیانت به بازنشستگان تامین اجتماعی است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و سایر مسئولان تامین اجتماعی به همراه دولت و مجلس به بازنشستگان تامین اجتماعی اهانت و خیانت کردند و اهانت و خیانت می کنند چرا؟

و این در حالی است که بانک مرکزی بخشنامه پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن را در بهمن ماه سال 1400 به همه بانک ها در سراسر کشور ابلاغ کرده است ولی متاسفانه برخی مسئولین بانک ها از پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومان به بازنشستگان تامین اجتماعی ندادند، خودداری کردند و هنوز هم خودداری می کنند و متاسفانه در کشور هم قانون وجود ندارد بررسی، پیگیری و رسیدگی کند و تاکنون هم متاسفانه هیچ کسی پاسخگو و جوابگو نیست و نبوده است چرا؟

سوال اینجاست چگونه و چطور است که بانک ها برای پرداخت وام فوری متقاضیان مبلغ 100، 200، 300، 400، 500، 600، 700 میلیون تومانی بودجه و پول مشکل ندارند ولی متاسفانه پرداخت وام 50 تا 100 میلیونی بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی از بهمن ماه سال 1400 تاکنون ندادند، خودداری کردند و هنوز هم خودداری می کنند شرم آور و تاسف بار است.

شرم آور و تاسف بار است که مسئولان سازمان تامین اجتماعی، دولت ناتوان و عاجز و نمایندگان ناتوان و عاجز مجلس در خانه ملت در این 4 ماه هنوز هم نتوانستند مشکل افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را حل وفصل کنند چرا؟
اعتراض
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
0
0
مدیران ناکارآمد دولت قبل و هم دولت رئیسی کنار گذاشته شوند
اگر کسی ناکارآمد باشد حق ادامه فعالیت ندارد.
متاسفانه مدیران دولت قبل و هم دولت رئیسی هیچ کاری برای حل مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور نکردند چرا؟
بازنشسته تأمین اجتماعی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
0
0
وزیر اقتصاد: تسهیلات تبصره ۱۸ تا ۱۰ روز آینده ابلاغ می شود
و این در حالی است که متاسفانه از بهمن ماه سال 1400 تاکنون هنوز هم مشکل وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن بازنشستگان تامین اجتماعی حل و فصل نشده است.
مسئولین بانک ها در این مدت 5 ماه و 18 روز از پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی ندادند، خودداری کردند و هنوز هم خودداری می کنند.
بازنشسته تامین اجتماعی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
0
0
وعده وام ۱۰۰ میلیون تومانی مردم را سرگردان کرده است
برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن به بانک رفاه کارگران مراجعه کردم که به گفته متصدی بانک ابتدا باید ۱۰۰ میلیون تومان به مدت ۳ ماه در بانک سپرده‌گذاری ‌کنم تا در صورت تایید، بعد از این مدت بتوانم وام بگیرم و یا اگر ۵۰ میلیون تومان سپرده بگذارم، می‌توانم وام ۴۰ میلیون تومانی دریافت کنم! سوال اینجاست که اگر یک فرد بازنشسته این مبلغ پول را داشته باشد، دیگر چه نیازی به دریافت وام دارد؟ چرا بانک مرکزی ابلاغیه این وام‌ها را همان‌گونه که در رسانه‌ها اعلام می‌کنند، به بانک‌ها نمی‌فرستد تا بازنشستگان و شاغلان از این سردرگمی نجات یابند؟
بازنشسته تامین اجتماعی
بازنشسته تأمین اجتماعی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
0
0
بازنشستگان متقاضی وام تأمین اجتماعی را سرگردان کرده‌اند
با توجه به اعلام مسئولان تأمین اجتماعی برای دریافت وام بازنشستگان به بانک رفاه کارگران به عنوان بانک عامل پرداخت مستمری‌ام مراجعه کردم که گفتند از این وام خبری نیست و اگر وام دیگری می‌خواهی، باید سپرده‌گذاری کنی تا پس از ۶ ماه اگر شرایط‌اش را داشتی، به تو وام پرداخت شود. بعد با کلی هزینه به شعبه تأمین اجتماعی واقع در جنب بیمارستان این سازمان رفتم که پاسخ دادند باید به کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی مراجعه کنم، که در آنجا هم متوجه شدم سایت پرداخت وام به بازنشستگان مسدود شده است!‌ چرا مسئولان تأمین اجتماعی عده‌ای پیرمرد و پیرزن بازنشسته را برای دریافت وام به دنبال نخودسیاه می‌فرستند و قبل از آن که منابع آن را برای تمامی مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی تامین کنند ، خبرش را اعلام می‌دارند؟
بازنشسته تأمین اجتماعی
اعتراض
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
0
0
لنعت بر مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران
یکشنبه 19 تیرماه سال 1401 بازنشستگان شرکت مخابرات به خاطر خیانت مدیران مخابرات، دولت و مسئولان و نمایندگان مجلس قدرت خرید گوسفند نداشتن| بجای خرید گوسفند نیم کیلو گوشت خریدند
بازنشسته تأمین اجتماعی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
0
0
متاسفانه سازمان تامین اجتماعی در رسانه ها به بازنشستگان تامین اجتماعی دروغ گفته است.
سازمان تامین اجتماعی یکشنبه 19 تیر ماه سال 1401 یک ریال هم بابت عید سعید قربان به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی واریر نکرده است.
اعتراض
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
0
0
رئیسی هم متاسفانه در این مدت یک سال هیچ کاری برای حل مشکلات بازنشستگان شرکت مخایرات و هم بازنشستگان تامین اجتماعی نکرده است شرم آور و تاسف بار است.
اعتراض
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
0
0
مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم، کشور، منطقه خاورمیانه و جهان بعد از مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین متاسفانه 100 الی 1000 برابر بیشتر شده است چرا؟
سوال اینجاست که چرا مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم، کشور، منطقه خاورمیانه و جهان فقط در زمان روحانی و هم رئیسی متاسفانه 100 الی 1000 برابر افزایش یافته است.
بازنشسته تأمین اجتماعی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
0
0
۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸

بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب آقای علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی

باسلام و تعدیم تحیات الهی

با اینکه بنده در تاریخ 14 بهمن ماه 1400 در مورد وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن از بانک مرکزی علیه چند بانک کتبی شکایت کردم ولی متاسفانه تاکنون هیچ خبری اقدامی، پیگیری، بررسی و رسیدگی نیست چرا؟

بنده بازنشسته تامین اجتماعی هستم بنده را بانک ها جمهوری اسلامی تحریم کرده است، نه آمریکا

مشکل بنده در کشور هیچ ارتباطی و ربطی به آمریکا ندارد و تاکنون هم نداشته است.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: