کد خبر: ۹۲۴۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹
تعداد بازدید: ۴۵۸
معاون وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که در صورتیکه تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی لغو شود، ایران آمادگی خواهد داشت به اجرای این توافق هسته‌ای بازگردد.

شرط روسیه برای بازگشت ایران به برجامبه گزارش خبرداغ ، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) ضمن ابراز آمادگی مسکو برای اجرای برجام در صورت احیا تصریح کرد که ایران اعلام کرده است که به محض لغو تحریم‌ها، آماده بازگشت به اجرای توافق هسته‌ای است.

خبرگزاری روسی «تاس» گزارش کرد، ریابکوف در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در ارتباط با سفر آتی «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا به منطقه غرب آسیا گفت که وی در این سفر به موضوع هسته‌ای ایران نیز اشاره خواهد کرد.

معاون لاوروف در این خصوص تصریح کرد: «فکر می‌کنم که برنامه هسته‌ای ایران و تمامی چیزهای مرتبط با آن قطعاً در دستورکار او قرار داشته باشد و همچنین مسائل امنیتی در منطقه خلیج فارس نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت».

 

ریابکوف در ادامه همچنین بر لزوم اجرای برجام تأکید کرد و گفت پس از احیای توافق هسته‌ای، روسیه مصمم است تا سهم خود را در روند احیای برجام، ایفا کند.

وی در این خصوص توضیح داد: «روسیه، به نوبه خود مصمم است تا بخشی از سهم خود را در فرایند اجرای برجام پس از احیای این توافق به شکل پارامترهای اولیه‌اش ایفا کند».

وی تصریح کرد که روسیه جنبه های خاصی از اجرای برجام را در پس ذهن خود دارد که ریابکوف اطمینان داد که آماده بازگشت به آن خواهد بود.

پیش از این نیز، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌الملی مستقر در وین تصریح کرد اگر آمریکا واقعاً به احیای برجام متعهد است باید موضعی مفید‌تر و دوستانه‌تر اتخاذ کند.

وی در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، به توییت اخیر «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پاسخ داد و نوشت: «واقعاً زمان آن رسیده است که ایالات متحده اگر واقعاً متعهد به احیای برجام است، در مسیر مذاکرات وین موضعی مفیدتر و دوستانه‌تر اتخاذ کند».

مذاکرات دوحه سه شنبه و چهارشنبه هفتم و هشتم تیر ماه بعد از سه ماه و نیم وقفه پس از مذاکرات وین، بین ایران و آمریکا به صورت غیرمستقیم و با تسهیل‌گری انریکه مورا برگزار شد و در همین راستا علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در رأس هیأتی به دوحه سفر کرد. البته در طول این مدت انتقال پیام‌ها به واسطه انریکه مورا، جوزپ بورل و برخی از وزرای خارجه اروپایی و منطقه بین ایران و آمریکا ادامه داشت تا این‌که بورل سفری به تهران داشت و در پی توافق حاصله مقرر شد مذاکرات از سرگرفته شود که در نهایت این مذاکرات در دوحه برگزار شد.

انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حساب کاربری خود در توییتر مذاکرات در دوحه را فشرده توصیف کرد.

مورا در توییتر نوشت: «دو روز مذاکرات فشرده و با واسطه در دوحه در خصوص برجام [داشتیم]. متأسفانه، هنوز پیشرفتی که تیم اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ‌کننده امیدوار به آن بود حاصل نشده است. همکاری‌ها را با فوریت بیشتر برای به آنکه توافق کلیدی برای منع اشاعه و ثبات منطقه را به مسیر بازگردانیم ادامه خواهیم داد.»

فارس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
0
0
عربستان سعودی و امارات از فروردین ماه سال 1394 تاکنون همراه با چند کشور دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی ناتوان و عاجز جنایت می کنند و آدم می کشند، آمریکا جنایتکار هم ایران را تحریم می کند شرم آور و تاسف بار است.
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
0
0
فرانسه جنایتکار به همراه اروپا جنایتکار از سال 1394 تاکنون تعهدات خود را در برجام انجام نداده است و هر روز به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس در برجام و مذاکرات وغیره هم دخالت و مداخله می کند.
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
0
0
بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.
دولت آمریکا جنایتکار در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
0
0
چگونه و چطور آمریکا جنایتکار در سال 1397 به صورت غیر قانونی از برجام خارج شده اس. آمریکا جنایتکار با خروج غیر قانونی از برجام منشور سازمان ملل را نقض کرده است که متاسفانه باز هم هر روز در برجام و مذاکرات وغیره دخالت و مداخله می کند.
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
0
0
شنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۱ ۱۹:۵۸:۲۷
القاعده مورد حمایت عربستان سعودی و متحدانش یک مسجد تاریخی یمن را ویران کرد.
القاعده از سال 2001 تاکنون یکی از دستگاه های دولت عربستان سعودی است.
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
0
0
حضور آمریکا در منطقه دستاوردی جز گسترش تروریسم در پی ندارد.
حضور انگلیس در منطقه دستاوردی جز گسترش تروریسم در پی ندارد.
حضور ناتو در منطقه دستاوردی جز گسترش تروریسم در پی ندارد.
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
0
0
بایدن ایران را تهدید کرد | اگر به برجام برنگردید ... | من به این دلیل به عربستان می‌روم
بایدن: ایران به برجام برنگردد، فشار اقتصادی ادامه دارد/ در پاسخ به بایدن، آمریکا همچنان هیچ غلطی نمی تواند بکند تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است و این در حالی است که آمریکا جنایتکار در سال 1397 به صورت غیر قانونی از برجام خارج شده است.
آمریکا جنایتکار در سال 1397 با خروج از برجام منشور سازمان ملل را نقض کرده است.
بایدن بداند دیگر عضو برجام نیست و تاکنون نبوده است پس آمریکا جنایتکار دیگر حق صلاحیت دخالت و مداخله در برجام و مذاکرات وغیره را هم ندارد.
اگر سلاح هسته ای بد است، آمریکا جنایتکار هم آن را باید کنار بگذارد.
زمان خلع سلاح اتمی آمریکا جنایتکار هم فرا رسیده است.
منطقه روبه گورستان سربازان آمریکایی واسراییلی تبدیل کنیدتاجرأت چنین طرح هایی رو نداشته باشند
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
0
0
۱۹ تیر ۱۴۰۱ ۰۹:۱۴
بایدن: ایران به برجام برنگردد، فشار اقتصادی ادامه دارد
رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار یک یادداشت برای «واشنگتن پست» اعلام کرد، تا زمانی که ایران به توافق هسته‌ ای برجام برنگردد، فشار اقتصادی و دیپلماتیک واشنگتن ادامه می‌یابد.
در پاسخ به بایدن بی ادب رئیس‌جمهور آمریکا جنایتکار سگ دست نشانده رژیم کودک کش صهیونیستی
آمریکا جنایتکار باید به برجام برگردد، نه ایران چون به خاطر که آمریکا جنایتکار سگ دست نشانده رژیم صهیونیستی در سال 1397 با دستور ترامپ بی ادب به صورت غیر قانونی از برجام خارج شده است، نه ایران
بابائی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
0
0
جوبایدن بی ادب رئیس جمهور آمریکا جنایتکار هنوز هم درک نمی کند، نمی داند و نمی فهمند و توجهی نمی کند آمریکا جنایتکار عضو برجام نیست و تاکنون هم نبوده است.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: