کد خبر: ۹۲۳۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳
تعداد بازدید: ۱۶۵
غلامرضا طالعی: اشخاص حقیقی و حقوقی حق ندارند در برابر امر به معروف و نهی از منکر موانع ایجاد کنند، اگر این موانع جرم باشد به طور یقین با شدت بیشتری دنبال می‌شود.

هشدار دادستان مشهد نسبت به ولنگاری در شهربه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا: دادستان کاشمر خراسان رضوی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر در کلام خدا و قرآن کریم و روایات ائمه معصومین و فقه شیعه به عنوان یکی از فرایض مهم مورد تاکید است، گفت: در شرع مقدس و در قانونی اساسی نیز بر امر به معروف و نهی از منکر تاکید شده است.

غلامرضا طالعی با اشاره به اینکه حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر یکی از قوانین است، افزود: تذکر لسانی وظیفه آحاد مردم و دولت است ولی مرحله عملی امر به معروف و نهی از منکر تنها وظیفه دولت است.
وی گفت: هیچ شخص یا گروهی حق ندارد به عنوان امر به معروف و نهی از منکر در مواردی مثل ضرب و جرح وارد شود، اذعان کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی حق ندارند در برابر امر به معروف و نهی از منکر موانع ایجاد کنند، اگر این موانع جرم باشد به طور یقین با شدت بیشتری دنبال می‌شود.

طالعی گفت: امروزه احساس می شود بی تفاوتی ها نسبت به امر به معروف و نهی از منکر در حال افزایش است و حتی در برخی از موارد برخی از گناهان تبدیل به ارزش شده اند.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر تحت نظر قوانین شرعی و اساسی مورد حمایت جدی دستگاه قضا است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: