کد خبر: ۹۲۳۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
تعداد بازدید: ۱۱۹
نماینده مهریز در مجلس گفت: ادامه مذاکرات باید در چارچوب قانون باشد و از آمریکا تضمین گرفته شود تا مجدد از توافق خارج نشده و مکانیزم ماشه و تحریم های جدید را اعمال نکند و برای این موضوع باید راستی آزمایی صورت بگیرد.

تذکرات شفاهی نمایندگان‌ مجلس| راستی آزمایی و گرفتن تعهد از آمریکا ضرورت ادامه مذاکرات برجامبه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز سه شنبه هفتم تیر پارلمان به تذکرات شفاهی خود پرداختند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس: ضرورت تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی، نهضتی و پیش دبستانی

جلال محمودزاده در تذکر شفاهی خود گفت: موضوع تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی ، نهضتی، پیش دبستانی، سرباز معلم، معلمان روزکار و غیرانتفاعی بعد از سال 1391 امری مهم محسوب می شود، لذا از حمایت های دکتر قالیباف از این قشر زحمتکش تقدیر می کنم.

نماینده مردم مهاباد در مجلس یازدهم اظهار کرد: آموزش و پرورش به 300 هزار معلم نیاز دارد، لذا مطابق قول دکتر قالیباف، از هیات رئیسه درخواست می شود طرح استخدام این معلمان در اختیار صحن گذاشته شود تا مورد بحث و بررسی قرار گیرد. این افراد سابقه طولانی خدمت صادقانه دارند.

وی در پایان خطاب به وزیر جهاد کشاورزی خواستار رفع مشکلات دامداران و مرغداران کشور شد.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی: وزیر اقتصاد به بررسی چرایی عدم ارائه تسهیلات خُرد به مردم ورود کند

سیدجواد حسینی کیا هم در نشست علنی امروز در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر اقتصاد گفت: بانک ها هنوز ارائه تسهیلات را آغاز نکرده اند و مردم که برای دریافت وام خُرد مراجعه می کنند به آنها گفته می شود مشکل از مرکز است. 

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: جامعه ورزشی سنقر از عدم اجرای تعهدات شما ناراضی است و وضعیت اعتبارات استان نیز اسفناک است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در پایان در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: وضعیت کشاورزان و دامداران منطقه بسیار سخت بوده و اصل سرمایه آنها در حال از بین رفتن است همچنین برای حل مشکلات مرغداری های سنتی، دستوراتی از سوی وزیر جهاد کشاورزی داده شده که زیرمجموعه اجرا نمی کند.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس: وزارت جهاد کشاورزی به مشکلات دامداران ورود کند

 مجید نصیرایی در تذکر شفاهی گفت: این روزها دامداران به شدت دچار مشکل شده اند، تصمیماتی برای حمایت و خرید دام آنها از سوی وزارت جهاد کشاورزی و اجازه صادرات دام مازاد خلاف قانون نیست. چرا در مقابل این خواست مقاومت می شود. کمر دامداران شکسته است.

وی ادامه داد: عشایر و روستایی های حوزه انتخابیه بنده دچار مشکل کم آبی و بی آبی هستند، کاش می شد آب برخی مدیران را قطع می کردیم تا بدانند بی آبی چیست.

محمدرضا صباغیان بافقی: راستی آزمایی و گرفتن تعهد از آمریکا ضرورت ادامه مذاکرات برجام است

 نماینده مردم مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه در مجلس در تذکر شفاهی خود، خطاب به تیم مذاکره کننده و مسئولان وزارت امور خارجه، گفت: مذاکره شما باید در چارچوب قانون راهبردی مجلس باشد و از آمریکا تضمین گرفته شود تا مجدد از توافق خارج نشده و مکانیزم ماشه و تحریم های جدید را اعمال نکند و برای این موضوع باید راستی آزمایی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: اینکه امروز کشورهای غربی با ما ابراز همدردی می کنند به خاطر شرایط به وجود آمده ناشی از جنگ در اوکراین و تخریب شدن رابطه ایران و عربستان است لذا مسئولان دیپلماسی کشور باید حواسشان به این موضوعات باشد و همان طور که تیم مذاکره کننده سابق فریب لبخند را خورد این بار فریب ابراز همدردی کشورهای غربی را نخورد. آمریکا همان آمریکای اوایل انقلاب و جنگ تحمیلی و برجام است لذا باید مراقب بود و محکم و استوار عمل کرد تا مصوبات برجام تکرار نشود.

محمد رضا صباغیان تاکید کرد: تیم مذاکره کننده هسته ای به مصوبات مجلس و منویات مقام معظم رهبری توجه داشته باشند.

وی با اشاره به لزوم اجرای قانون رتبه بندی معلمان، خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: معلمان تا چه زمانی باید منتظر باشند، چرا نمی خواهید رضایت معلمان را در این شرایط سخت به دست آورده و این قانون را اجرایی کنید.

صباغیان در تذکری به وزیر بهداشت، گفت: توزیع عدالت در حوزه پزشکان وجود ندارد، در یکی از شهرهای حوزه انتخابیه بنده مسئولان وزارت بهداشت نیز حضور پیدا کرده و مشاهده کردند که در یک بیمارستان علیرغم وجود امکانات و تجهیزات تنها یک بیمار بستری بود چرا که پزشک متخصص در آن محل وجود نداشت این در حالی است که در یکی از شهرهای نزدیک استان 25 درصد بیماران مهاباد در بافت بستری بودند. بیماران چه گناهی کردند علیرغم پیگیری های متعدد نتیجه ای حاصل نشده است، از وزیر بهداشت درخواست دارم عدالت را در توزیع پزشکان رعایت کنند.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس: خطر آفت جوانه خوار ۵۳ هزار هکتار جنگل بلوط را تهدید می کند

سید ناصر حسینی پور در تذکری خطاب به رئیس جمهور گفت: با توجه به ارزش جنگل های زاگرس و نقش آن در مقابله با ورود ریزگردها و تاثیر مستقیم آن در تامین 40 درصد آب کشور، لازم می دانم درخصوص آفت جوانه خوار درختان بلوط تذکر دهم.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس یازدهم ادامه داد: همانطور که قبلا در مورد آتش سوزی جنگل های حوزه انتخابیه و خطرات پروانه جوانه خوار درختان بلوط تذکر داده بودم، درباره این آفت که جنگل های زاگرس و خصوصاً درختان بلوط استان کهگیلویه و بویراحمد را در بر گرفته تذکر می دهم.

وی ادامه داد: لازم بود که با این آفت در اسفندماه و هنگام تخم ریزی آن مقابله می شد، ولی با بی توجهی و سهل انگاری صورت گرفته در حال حاضر 53 هزار هکتار از جنگل های استان را تحت تاثیر قرار داده است و متاسفانه وضعیت 20 هزار هکتار آن به شدت بحرانی است.

حسینی پور تصریح کرد: حتی یک روز تعلل در مقابله با این آفت می تواند خسارت جبران ناپذیری به محیط زیست و منبع طبیعی و این سرمایه و میراث ارزشمند ملی وارد کند، بنابراین انتظار می روند به این موضوع رسیدگی جدی شود.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: