کد خبر: ۹۲۳۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۴
تعداد بازدید: ۹۶۹
​ظاهرا ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) مکان بدبویی است؛ ترکیبی از بوی گوشت سوخته، باد معده فضانوردان و فلزات. این را کسی می‌گوید که ۱۸۶ روز در آنجا ساکن بود.

مشکل باد معده فضانوردان برای ایستگاه فضایی!به گزارش خبرداغ به نقل از گجت نیوز: ظاهرا ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) مکان بدبویی است؛ ترکیبی از بوی گوشت سوخته، باد معده فضانوردان و فلزات. این را کسی می‌گوید که ۱۸۶ روز در آنجا ساکن بود.

تیم پیک، که سال ۲۰۱۶ بیش از شش ماه را در ایستگاه فضایی بین المللی گذراند، حقایق کمتر شنیده شده‌ای را درباره خروج باد معده فضانوردان فاش کرد.

او اخیرا با حضور در یک پادکست، به پرسش‌های مخاطبان پاسخ داد. یک کودک ۸ ساله، سوال جالبی را مطرح کرد؛ اینکه آروغ زدن فضانوردان هنگامی که کلاه و لباس فضانوردی به تن دارند، چقدر می‌تواند ناجور باشد؟

به گفته‌ی این فضانورد ۵۰ ساله، در فضا خبری از باد گلو نیست. البته آنجا هم غذا می‌خورید و بدنتان هنگام هضم غذا، گاز تولید می‌کند؛ اما این حباب‌های گاز به سمت بالا نمی‌آیند. پس فقط یک راه برای خروج گازهای سیستم گوارشی وجود دارد.

با این تفاصیل، در فضا نسبت به زمین، باد معده بیشتری از بدن خارج می‌شود.

تیم پیک سعی کرد بوی غیرمعمول حاکم بر ایستگاه فضایی بین المللی را هم توصیف کند:

انگار که موقع باربیکیو کردن، گوشت را سوزانده‌اید. ترکیبی از بوی سوختگی، فلز و الکتریسیته ساکن؛ مانند زمانی که پولیور خود را از تن درمی‌آورید و بوی ناشی از جرقه‌های الکتریکی را احساس می‌کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: