کد خبر: ۹۲۲۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
تعداد بازدید: ۱۰۸
وزیر ورزش و جوانان ایران در نشست شورای دائمی اجلاس وزرای ورزش و جوانان همکاری کشورهای اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت.

وزیر ورزش و جوانان در نشست باکو: ایران آماده همکاری در زمینه ورزش و امور جوانان با کشورهای اسلامی استبه گزارش خبرداغ  و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، متن ترجمه شده سخنرانی دکتر سید حمید سجادی در این نشست به این شرح است:

ریاست محترم،

اعضای محترم کمیته وزارتی،

خانمها و آقایان

سلام علیکم و رحمه اله و برکاته

در آغاز مایلم مراتب تشکر و قدردانی خود را از برگزارکنندگان این نشست، سازمان همکاری اسلامی و همچنین، میزبانی وزارت جوانان و ورزش جمهوری آذربایجان ابراز کنم.

سپاس خدای یکتا را که فرصتی به من اعطاء کرد تا به عنوان وزیر ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران در این نشست ارزشمند که در رابطه با دو مقوله با اهمیت امور جوانان و ورزش در کشورهای اسلامی است، شرکت کنم.

این نشست از آن جهت اهمیت دارد که بسترها و مبانی لازم را برای نشست آتی کنفرانس وزیران ورزش و جوانان کشورهای اسلامی در شهریور ماه سال جاری در جده فراهم می‌کند تا بر اساس مصوبات و نتایج این کنفرانس، شاهد برنامه ریزی و اقدامات لازم برای توسعه امور ورزش و جوانان و سرمایه گذاری برای ارتقاء منابع انسانی نسل جوان در جهت نیل به پیشرفت همه جانبه و عادلانه در کشورهای اسلامی باشیم.

وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران از آغاز فعالیت خود در سال 1390 تلاش کرده است تا در راستای اهداف تعریف شده همواره از ورزش به عنوان گفتمان مشترک بین ملت ها بهره جسته و در جهت توسعه صلح، دوستی، ایجاد همبستگی هر چه بیشتر بین کشورها، احترام به قوانین اسلامی و ارتقاء ارزش های اخلاقی در بین جوانان گام بردارد.

جوانان بزرگترین سرمایه هر جامعه هستند که هدایت آنان در مسیری مثبت و شکوفاسازی توانمندیهایشان پیش‌نیازی برای مشارکت سازنده آنان در جامعه است. از طریق جوان گرایی در دولت فعلی با انتصاب بیش از 54 درصد مقامات در سطوح ملی از میان جوانان زیر 35 سال، تشکیل شبکه مشاوران جوان جهت هم افزایی بین دستگاه های اجرایی متولی امور جوانان، افزایش کمی سازمان های مردم نهاد جوانان، تشکیل شبکه های تخصصی ملی جوانان و راه اندازی خانه های جوانان در سطح کشور، ساز و کار لازم را برای توسعه مشارکت نهادمند اجتماعی جوانان و قبول مسئولیت از سوی آنان در بررسی مسائل و ارائه راهکارهای منطقی برای حل مشکلاتشان فراهم نمودیم.

اینجانب از برگزاری چنین نشست‌هایی استقبال می کنم و امیدوارم با اتخاذ تصمیمات کارآمد بتوانیم فضای مناسب را برای پرورش نسل جوان و نسل های آتی در راستای اهداف سازمان همکاری اسلامی فراهم آوریم. در پایان، آمادگی وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران را برای مشارکت در اجرای طرح های مشترک در زمینه ورزش و امور جوانان، میزبانی رویدادهای بین المللی ورزشی و جوانان و توسعه تعاملات با نهادهای وابسته به سازمان همکاری اسلامی از جمله مجمع جوانان همکاری اسلامی و فدراسیون ورزشی همبستگی اسلامی اعلام می‌کنم.

 

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: