کد خبر: ۹۲۲۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۲
تعداد بازدید: ۱۳۴
بانک مرکزی در راستای قانون انتشار اطلاعات و جزئیات مربوط به تسهیلات و تعهدات فهرست تسهیلات و تعهدات کلان جاری و غیرجاری شبکه بانکی را به‌روزرسانی کرد.

بانک مرکزی فهرست بدهکاران بانکی را به‌روزرسانی کردبانک مرکزی در راستای قانون انتشار اطلاعات و جزئیات مربوط به تسهیلات و تعهدات فهرست تسهیلات و تعهدات کلان جاری و غیرجاری شبکه بانکی را به‌روزرسانی کرد.

به گزارش خبرداغ به نقل از بانک مرکزی، براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر لزوم انتشار اطلاعات و جزییات مربوط به تسهیلات و تعهدات کلان و همچنین تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط، پرداختی توسط هر یک از بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی در تارنمای بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران پس از تعیین مصادیق آن در شورای پول و اعتبار در پایان هر فصل، آمار تسهیلات و تعهدات کلان و تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط پرداختی توسط بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی را منتشر کرد.

بر همین اساس فهرست تسهیلات کلان جاری و تسهیلات کلان غیرجاری هر بانک را می‌توان مشاهده کرد.

براساس این گزارش مجموع خالص تسهیلات و تعهدات مربوط به هر ذینفع واحد و یا اشخاص مرتبط که میزان آن حداقل معادل یک هزار میلیارد ریال است، آمار و اطلاعات مربوط به تسهیلات و تعهدات کلان و تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط، پرداختی توسط هر یک از بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی را در پایان هر فصل پس از بررسی از طریق درج در پایگاه اطلاع‌رسانی خود در دسترس عموم قرار خواهد داد.

اطلاعات مربوط به تسهیلات و تعهدات کلان پرداختی توسط بانک‌های ملی ایران، خاورمیانه، صنعت و معدن و سرمایه و تسهیلات و تعهدات اشخاص مرتبط شبکه بانکی براساس «مصوبه شورای پول و اعتبار» در حال بررسی است و متعاقباً انتشار خواهد یافت.

برای دریافت بیشتر از جزئیات تسهیلات کلان جاری و تسهیلات کلان غیرجاری به آدرس اینترنتی https://www.cbi.ir/simplelist/23703.aspx مراجعه کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: