کد خبر: ۹۲۲۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
تعداد بازدید: ۱۳۵
تنها دو هفته پس از بازنشستگی، ال آپاچی بازگشته و دوران مربیگری خود را در نبرد سقوط آغاز می کند.

فرود کارلوس توز به قلب ناآرامی‌ها: ال آپاچی فرشته نجات روزاریو می‌شود؟به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، در حرفه ای که او را از بوکا جونیورز به برزیل، انگلیس، ایتالیا، چین و دوباره برزیل برگرداند، کارلوس توز هرگز از چالش فرار نکرد. با این حال، هدایت روزاریو سنترال از رکود وحشتناک فعلی خود در مواجهه با ناآرامی هواداران ممکن است سخت ترین کار او باشد.

شاید برای برخی تصور بازیکنی که یک بار در اواسط فصل در منچسترسیتی اعتصاب کرده بود سخت باشد که کفش‌هایش را با لباس مربیگری و تخته وایت برد تاکتیکی عوض کند اما نیت او هم واضح و هم بسیار بلندپروازانه بوده است، البته غیرمتعارف.

او در یک برنامه گفتگوی پرطرفدار گفت: «من واقعاً در مورد پروژه ای که با برادرانم و چاپا رتگی تنظیم می کنم هیجان زده هستم. تصمیم گرفته ام مربیگری کنم. ما چهار یا پنج ماه است که با هم کار می کنیم و یک پروژه واقعا خوب و در سطح جهانی را تنظیم می کنیم. من واقعاً به این موضوع علاقه دارم.»

اگر نام رتگوی فوراً آشنا به نظر نرسد، طبیعی است. دستیار مرکزی جدید و همنام توز در محافل ورزشی آرژانتین به خوبی شناخته شده است، اما به دلیل مهارتش با توپ بسیار کمتر.

 'چاپا' به مدت 17 سال نماینده تیم هاکی آرژانتین بود و در سال 1996 در آتلانتا طلای المپیک را به دست آورد و سپس به عنوان مربی سرپرست نسل طلایی استعدادهای زنان بود. زیر نظر او، لئوناس جام قهرمانان 2009 و جام جهانی 2014 را بالای سر برد، و همچنین دو نقره را در المپیک به دست آورد، در حالی که تیم مردان (همچنین با مربیگری رتیگی) در سال 2016 طلا گرفت. بدون شک یک مربی درخشان، اما نه یک  شاخص ملموس موفقیت در فوتبال، به خصوص در موقعیت باشگاهی.

روزاریو در اوایل سال جاری مسابقات کوپا لیگا حرفه ای را با تنها 4 پیروزی در 14 بازی به پایان رساند که در نهایت در گروه 2 به پایان رسید که یکی از آنها یک بازی عجیب برابر تیم ذخیره استودیانتس بود.

آن‌ها لیگ حرفه‌ای را با روشی مشابه شروع کردند و لئوناردو سوموزا را پس از دو بازی (هر دو بدون برد) اخراج کردند تا اینکه سرمربی موقت آلمان ریوارولا با پیروزی 1-0 مقابل گودوی کروز در روز پنجشنبه آنها را به هیئت مدیره برد – گلی که به‌طور عجیبی به ثمر رسید.

 سرویو، از چشم انداز بازگشت توز به سرفصل اخبار اشتیاق دارد. دروازه‌بانی که زیر نظر دیگو برای این باشگاه مکزیکی بازی می‌کرد، به خبرنگاران گفت: «روز اول پس از شروع شایعات، مرا یاد ورود دیگو مارادونا به دورادوس انداخت. آمدن ستاره ای مانند توز به اینجا همه چیز را منفجر کرد، من به بچه ها گفتم باید از آن لذت ببرند و سعی کنند چیزی یاد بگیرند.»

IMG_20220622_094119_895

 بقیه کمتر در مورد این قرار ملاقات هیجان زده هستند. گزارش‌ها در آرژانتین حاکی از آن است که توز توسط کریستین براگارنیک، تنها ایجنت با حسن نیت کشور با مشتریانی کامل که در کل قاره آمریکای جنوبی و همچنین مکزیک، جایی که او در آن تأثیرگذار بود، مورد توجه روزاریو قرار گرفت.

گفته می شود که انتخاب کارلیتوس به جای پابلو «ویتامینا» سانچز، نامزد سرمربیگری و اسطوره باشگاه، الزامی بود که براگارنیک در ازای اجازه دادن به توز از استعداد دسترسی به لیست مشتریان عظیم خود، تحمیل شد. لاکانالا، مانند اکثر تیم های آرژانتینی، به شدت به وضعیت خود به عنوان شرکت های دموکراتیک و متعلق به هواداران افتخار می کند و نسبت به هر فرآیندی که می تواند منجر به خصوصی سازی شبه مدیریت باشگاه با براگارنیک یا رئیس سابق بوکا دانیل آنجلیچی شود، محتاط است؛ یکی از دوستان نزدیک توز که نمایش را اجرا می کند.

هامبرتو گلاوینیچ، مجری برنامه رادیویی مرکزی El Puente Canalla در سه دهه گذشته، به Telam گفت: «این برای ما مایه شرمساری است زیرا ما یک باشگاه متعلق به هواداران می خواهیم که به تاریخ آن احترام بگذارد. ما مربی‌ای نمی‌خواهیم که با آنجلیچی و رتگی بیاید، در شرایط فعلی احترام ما کمتر از این‌هاست.»

خوزه وازکز، رئیس سازمان هواداران روزاریو برای آمریکای لاتین (OCAL) به Telam توضیح داد: "من دوستان زیادی در باشگاه دارم که از من خواسته اند آنها را از گروه هواداران خارج کنم زیرا آنها نمی خواهند ادامه دهند اگر توز مربی ما باشد. احساس من این است که دارم روحم را می فروشم اما از طرف دیگر شروع به فکر می کنم که شاید آزتک ها و اینکاها وقتی توسط اسپانیایی ها مستعمره شدند، با آن مهره های رنگی همین احساس را داشتند.»

اگر انقلاب توز موفق شود، وفاداران کانالا به پشتیبانان ادعایی او نگاه خواهند کرد و از او به عنوان یکی از خودشان استقبال خواهند کرد. اگر او کوتاه بیاید و سنترال را به نبردی تلخ برای سقوط در سال 2023 به دلیل سیستم امتیازدهی میانگین آرژانتین نزدیک کند، آن‌ها وقت خود را برای مقابله با او و هر کسی که در این پروژه تصور می‌شود، تلف نمی‌کنند.

کارلوس توز بهتر از هر کسی ماهیت این جانور خاص را می‌داند و به ندرت در راس یکی از بزرگترین و پرشورترین باشگاه‌های کشور قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: