کد خبر: ۹۲۲۵۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۲
تعداد بازدید: ۱۵۲
معاون امور مجلس رئیس جمهور با تاکید بر اهتمام دولت نسبت به استفاده از نظرات و دیدگا‌های بزرگان حوزه‌های علمیه، گفت: جامعه بزرگ علما و روحانیت، نقش غیر قابل انکاری در روشنگری و هدایت مردم دارند و نقش علما و حوزه‌های علیمه در پیشبرد امور حائز اهمیت است.

معاون رئیسی: دولت از نظرات بزرگان حوزه‌های علمیه استفاده می‌کندبه گزارش خبرداغ ، سید محمد حسینی در دیدار علامه سید محمد تقی مدرسی از مراجع تقلید با اشاره به ظرفیت بالای حوزه های علمیه در مباحث فکری و پژوهشی گفت: حوزه های علمیه و دانشگاه ها می توانند درباره مسایل و مشکلات کشور در بخش های مختلف، برنامه ها و راهکارهای مفید ارایه دهند و دولت از اینگونه اقدامات استقبال می کند.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ارتباط و اعتماد بین علما و اقشار مختلف مردم نیز ظرفیت مهمی است که می توان در عرصه جهاد تبیین و مقابله با هجمه های دشمنان موثر باشد.

حسینی همچنین از خدمات علمی آیت الله مدرسی و تالیفات متعدد و متنوع ایشان به زبان عربی و فارسی در حوزه معارف اسلامی و آثار فقهی و قرانی به ویژه تفسیر کامل قرآن با عنوان "من هدی القرآن" (تفسیر هدایت) تقدیر بعمل آورد.

در این دیدار علامه سید محمد تقی مدرسی نیز در این دیدار حفظ و تقویت اصول و مبانی دینی و اعتقادی را ضروری دانست و اظهارداشت: طلاب و علمای دینی باید همزمان با تحولات علمی و سیاسی در عرصه جهانی، اطلاعات و معلومات خود را به روز کنند.

این مرجع تقلید عالیقدر تاکید کرد: باید به صورت ریشه ای و اساسی درمسیر ترویج فرهنگ دین در سطح جامعه گام برداشت و در این راه لازم است مفاهیم دینی و قرآنی از مقطع ابتدایی تا سطح دروس حوزه‌های علمیه و دانشگاه ها مورد توجه ویژه باشد.

آیت الله مدرسی در ادامه با تقدیر از فعالیت های دکتر رئیسی و اقدامات دولت مردمی اظهارداشت: تمرکز دولت بر رفع مشکلات و دغدغه های اصلی کشور و پرهیز از ورود به مسایل حاشیه ای از نقاط قوت دولت است و شخصا موقع زیارت حرم امام حسین علیه السلام برای موفقیت آیت الله رئیسی و دولت دعا می کنم.

ایشان تاکید کرد: دولت باید تحول فرهنگی و اقتصادی و برنامه ریزی برای جلوگیری از اسراف و هدر رفت انرژی را با قوت ادامه دهد.

در این دیدار درخصوص رسالت امروز حوزه و دانشگاه و نقاط قوت و ضعف و نیز انتظارات از این دو نهاد آموزشی و پژوهشی هم مباحثی مطرح شد.

ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: