کد خبر: ۹۲۲۵۱۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
تعداد بازدید: ۲۵۹
سخنگوی اقتصادی دولت گفت: دولت قصد دارد با کشورهای همسایه یک منطقه آزاد مشترک ایجاد کند و این موارد هنوز در انجام مراحل اولیه قرار دارد که به زودی خبر آن اعلام خواهد شد.

دولت قصد دارد با کشور های همسایه منطقه آزاد مشترک ایجاد کندبه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت صبح امروز سه شنبه (31 خرداد ماه)، در نشست خبری، در پاسخ به سوال خبرنگار فارس، مبنی بر اینکه با توجه به یک‌سالگی دولت سیزدهم، این دولت در طول این مدت چه مقدار توانسته است از ظرفیت های اقتصادی کشورهای همسایه و منطقه استفاده کند؟، اظهار داشت: عملکرد دولت در حوزه تجارت خارجی و سیاست خارجی بدین صورت است که اولویت اصلی دولت سیزدهم سیاست همسایگی است و تلاش می‌کند از ظرفیت های بالاستفاده وسیعی که در همه حوزه‌ها در کشورهای همسایه و منطقه وجود دارد استفاده کند.

وی افزود: از این طریق نه تنها مسئله تحریم‌ها کم‌رنگ می‌شود بلکه ظرفیت رشد اقتصادی برای کشور ایجاد می‌کند، اگر هم تحریم نبودیم می بایست از ظرفیت های بالای ۱۵ کشور همسایه و شرکای آسیایی در همه حوزه ها مالی، بانکی و... استفاده می کردیم.

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: سازمان توسعه تجارت برنامه‌ای در ستاد اقتصادی دولت مصوب کرد که طبق این مصوبه برای تک تک ۱۵ کشور همسایه و یک حلقه دومی از کشورهایی که به عنوان شرکای راهبردی برای ایران مطرح هستند ولو بیرون از سیاست همسایگی، برای هر کدام از این کشورها هدف گذاری‌هایی انجام داده است که صادرات کشور چگونه باشد و در چه رده‌های کالایی به تفکیک و با چه مناسبت با کشورها انجام شود.

خاندوزی تصریح کرد: دولت قصد دارد با کشورهای همسایه یک منطقه آزاد مشترک ایجاد کند و این موارد هنوز در انجام مراحل اولیه قرار دارد که به زودی خبر آن اعلام خواهد شد و همچنین با برخی از کشورها از مکانیسم تهاتری یا پول های ملی استفاده کنیم تا تحریم‌ها آن‌چنان تاثیر نداشته باشد.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: