کد خبر: ۹۲۲۴۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
تعداد بازدید: ۱۴۹
معاون هماهنگی توزیع توانیر، رعایت الگوی مصرف برق در بخش‌های خانگی و تجاری را در عبور بی‌دغدغه از اوج بار تابستان راهگشا دانست و گفت: تنظیم کولرهای گازی روی 25 درجه و استفاده از دور کند کولرهای آبی مهم‌ترین راهکارهای مدیریت مصرف برق در تابستان است.

500 تومان پاداش؛ به ازای هرکیلووات ساعت کاهش مصرفبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا ، "حمیدرضا پیرپیران" با اشاره به پیش‌بینی رشد 3 درصدی مصرف برق امسال نسبت به سال گذشته خاطرنشان کرد: در صورت عدم رعایت الگوی مصرف از سوی مشترکان، این رشد قابل کنترل است.

وی با بیان اینکه مردم می‌توانند با راهکارهای ساده، صنعت برق کشور را در عبور مناسب از پیک تابستان یاری دهند، اضافه کرد: بخش‌های مختلف وزارت نیرو تمام همت و تلاشش خود را به کار گرفتند که امسال گذر بهتری از تابستان 1401 داشته باشیم.

وی استفاده از دور کند کولرهای آبی، تنظیم کولرهای گازی روی دمای 25 درجه، استفاده از لوازم برقی مثل تلویزیون در زمان‌های مورد نیاز و استفاده از لامپ‌های کم مصرف LED ,SMD را از جمله راهکارهای بخش خانگی عنوان کرد و در بخش تجاری نیز خاموش کردن لامپ‌های اضافی و تنظیم درجه وسایل سرمایشی را برای گذر از تابستان راهگشا دانست.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با اشاره به آمادگی صنعت برق برای گذر از اوج بار تابستان گفت: تعمیرات اساسی نیروگاه‌ها قبل از آغاز سال جاری به انجام رسید و حدود 3 هزارمگاوات نیروگاه نیز طی یکسال گذشته به ظرفیت نیروگاهی کشور افزوده شده است.

وی افزود: علاوه بر آمادگی نیروگاه‌ها و افزایش ظرفیت نیروگاهی، مشوق‌هایی برای مصارف مختلف درنظر گرفته شده که در بخش خانگی مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت کنند و مصرفشان را نسبت به سال قبل کاهش دهند به ازای هرکیلووات ساعت کاهش، 500 تومان دریافت می‌کنند و درصورتی‌که مشترک خانگی الگوی مصرف 300 کیلووات ساعت ماهانه خود را طی 4 ماه گرم سال (خرداد،تیر،مرداد و شهریور) 50 کیلووات ساعت کاهش دهد، قبض برق وی در آن ماه رایگان خواهد بود.

پیرپیران در پایان مصرف برق 80 درصد مشترکان خانگی را کمتر از الگوی تعیین شده عنوان کرد که از 20 درصد باقی مانده نیز 19 درصد تا 2 برابر الگو و یک درصد بالای 3 برابر الگو مصرف می‌کنند.
انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: