کد خبر: ۹۲۲۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴
تعداد بازدید: ۱۲۷
عربستان سعودی روز دوشنبه عملکرد استفاده از ماسک در فضاهای داخلی و سرپوشیده را لغو کرد، حتی در شرایطی که شمار مبتلایان به ویروس کووید-19 به طور پیوسته از 1000 مورد جدید در طی روز بیشتر است.

تغییر در سختگیری‌های کرونایی در عربستان در آستانه مراسم حجبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، افراد فقط در فضاهای باز و با فواصل زیاد از یکدیگر مجاز به استفاده نکردن از ماسک هستند و بر اساس قوانین جدید، همچنان در اماکن مقدس و زیارتی مکه و مدینه، که مرکز تجمع زائران محسوب می‌شود، استفاده از ماسک ضروری است.

در حالی که عربستان سعودی دستور استفاده از ماسک در فضای سرپوشیده را لغو کرده، در کشور همسایه امارات متحده عربی، دولت بر اهمیت استفاده از ماسک (با وجود افزایش ۱۰۰ درصدی موارد در کمتر از یک هفته) تأکید دارد. این کشور با 9 میلیون نفر جمعیت، برخلاف نرخ بالای واکسیناسیون، روزانه حدود 1300 مورد جدید ابتلا ثبت می‌کند.

نقض قانون استفاده از ماسک در امارات، 3000 درهم (تقریباً 815 دلار) جریمه دربردارد. طبق اعلام وزارت کشور عربستان سعودی، تصمیم برای خاتمه دادن به استفاده از ماسک در فضاهای داخلی پس از واکسیناسیون موفقیت‌آمیز 30 میلیون نفر در سراسر کشور اتخاذ شد.

البته برگزارکنندگان رویدادها و جشنواره‌ها در صورت تمایل می‌توانند همچنان استفاده از ماسک را برای افراد الزامی کنند.

در طی دو سال اخیر، عربستان سعودی یکی از محدودترین کشورهایی بود که سعی در مهار ویروس کرونا داشت. پروتکل‌های لحاظ‌شده در طی این مدت شامل: ممنوعیت خروج اتباع سعودی از کشور، ممنوعیت ورود مسافران از چندین کشور به عربستان سعودی، نیاز به ارائه کارت واکسیناسیون جهت ورود به مراکز خرید و سایر فضاهای سرپوشیده و کاهش چشمگیر زیارت حج بود.

پادشاهی عربستان قانون ارائه کارت واکسن پیش از ورود به اماکن، رویدادها و سوارشدن به هواپیما را نیز حذف کرد.

این کشور نسبت به دو سال گذشته، از شدت پروتکل‌های بهداشتی خود کاسته و امیدوار است با این شرایط جدید بتواند اقتصاد کشور را از طریق جذب گردشگران از سراسر دنیا تقویت کند.

 

منبع: apnews / مترجم: الهه جعفرزاده

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: