کد خبر: ۹۲۱۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲
تعداد بازدید: ۱۲۸
رئیس‌جمهور منتخب فیلیپین اعتراف کرد که در کمپین انتخاباتی خود از «حساب‌های جعلی» در شبکه‌های اجتماعی استفاده کرده تا از وی حمایت کنند و همچنین به گفته وی از آنجایی که این رئیس‌جمهور برای چنین مسئولیتی آماده نیست، از سیاستمداران کمک خواسته تا به او کمک کنند.

اعتراف رئیس‌جمهوری فیلیپین به استفاده از حساب‌های جعلی برای پیروزی در انتخاباتبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: رئیس‌جمهور منتخب فیلیپین اعتراف کرد که در کمپین انتخاباتی خود از «حساب‌های جعلی» در شبکه‌های اجتماعی استفاده کرده تا از وی حمایت کنند و همچنین به گفته وی از آنجایی که این رئیس‌جمهور برای چنین مسئولیتی آماده نیست، از سیاستمداران کمک خواسته تا به او کمک کنند.

به گزارش روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست، فردیناند مارکوس جونیور، رئیس‌جمهوری منتخب فیلیپین و همچنین پسر و همنام دیکتاتوری سابق این کشور در یک ویدئو یوتیوب، کارکنان کمپین و حامیانش در شبکه‌های اجتماعی را خطاب قرار داد و و فاش کرد که او از "حساب‌های جعلی" استفاده کرده است. معلوم نیست که آیا مارکوس می‌دانسته ویدئو او در حال ضبط شدن است یا خیر.

جاناتان اونگ، محقق اطلاعات نادرست در دانشگاه ماساچوست گفت: «به نظر می‌رسد که این یک رویداد خصوصی است و مارکوس در حال تشکر از مدیران صفحات اجتماعی خود است.»

در این ویدئو،‌ مارکوس می‌گوید که "این اتفاق در سال ۲۰۱۶ آغاز شد". سالی که وی در انتخابات معاونت ریاست‌جمهوری شکست خورد و پس از آن شکایتی را مبنی بر «تقلب در انتخابات» تنظیم و همچنین ادعا کرد که رسانه‌ها چنین مسئله‌ای را پوشش ندادند. در سال ۲۰۲۱ دادگاه عالی این اعتراض او را رد کرد.

مارکوس در این ویدئو خطاب به حامیانش گفت: «تنها گزینه موجود شبکه‌های اجتماعی بود و در نتیجه من نسبت به آن متمرکز شدم. به همین دلیل هزاران حساب جعلی را به کنترل گرفتم. و این چیزی بود که شانس سیاسی من را زنده نگه‌ داشت.»

ژان فرانکو، تحلیلگر سیاسی از دانشگاه فیلیپین اظهار کرد: «اعترافات مارکوس (در ویدئو) احتمالا در ذهن او یک شوخی بود و فکر می‌کرد که حامیانش او را باور نمی‌کنند، به خصوص لحظه‌ای که او به پیروزی رسیده بود. اما با این حال،‌آن چیزی که وی به آن اعتراف کرد، حضور یک سری از حساب‌های جعلی بود که در کمپین انتخاباتی او به این رئیس‌جمهوری کمک کرده بودند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: