کد خبر: ۹۲۱۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
تعداد بازدید: ۳۹۵
همزمان با حواشی اجرای نمایش «مخاطب» که با موجی از اعتراضات همراه شده که به توقیف یک روزه این اثر نمایشی انجامید، حالا روزنامه جام جم، رسانه نزدیک به صداوسیما از اقدام وزارت ارشاد برای ادامه اجرای نمایش «مخاطب» به شدت گلایه کرد.

به گزارش خبرداغ به نقل از برترین‌ها: همزمان با حواشی اجرای نمایش «مخاطب» که با موجی از اعتراضات همراه شده که به توقیف یک روزه این اثر نمایشی انجامید، حالا روزنامه جام جم، رسانه نزدیک به صداوسیما از اقدام وزارت ارشاد برای ادامه اجرای نمایش «مخاطب» به شدت گلایه کرد.

 

دردسر نگار جواهریان و لیلی رشیدی تمام نمی‌شود!

این روزنامه در بخشی از یادداشت خود آورده:

* ادامه اجرای نمایش «مخاطب» پس از یک روز توقیف آن، به دستور مستقیم مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد باعث مطرح شدن این سوال شده است که آیا مسؤولان وزارت ارشاد از محتوای این اثر نمایشی و قبح‌شکنی‌های مشمئزکننده‌ای که در آن وجود دارد، آگاه هستند یا نه؟

* پیش از این، در این زمینه، وظیفه اطلاع‌رسانی و هشدار به مسؤولان وزارت ارشاد انجام شد اما این هشدار جدی گرفته نشد و نمایش یاد شده همچنان بدون هیچ مشکلی و با تغییراتی اندک در حال اجراست.

* عجیب اینجاست که مسؤولان وزارت ارشاد، از این نمایش موهن دفاع کردند و به جای قبول اشتباه، انگشت اتهام را به سمت دیگران گرفتند! حتی مدیر تئاتر ایرانشهر که خود دبیر جشنواره تئاتر فجر بوده است، این تئاتر را آموزنده دانست و بیان بی‌پروای مسائل غیراخلاقی را ابزاری در جهت هشدار دادن به مخاطبان ارزیابی کرد.

* مدیر تئاتر ایرانشهر، نمایش «مخاطب» را آموزنده می‌داند و حتی معتقد است صراحت و عریانی در طرح موضوعاتی مانند تجاوز ابزاری است برای این‌که مخاطب هشدار بگیرد. مسافرآستانه درباره آزردگی مخاطب در حین تماشای نمایش «مخاطب» می‌گوید: «شاید تماشاگر در مواجهه با موقعیت تجاوز به دیگران بی‌تفاوت شده باشد اما این نمایش، امکانی فراهم می‌کند که از طریق همذات‌پنداری، خودش را در شرایط تجاوز احساس کند و تلخی هراس‌انگیز آن را بشناسد. از این بابت نمایش آزاردهنده است و شاید برای خانم‌ها دردناک‌تر هم باشد اما به بهانه دردناک و تلخ بودن یک داستان  نمی‌شود آن را مطرح نکرد.»  

* مسافرآستانه معتقد است نقدها چیزی از ارزش‌های فرهنگی این نمایش کم نمی‌کند و او از این بابت نمایش «مخاطب» را به حقیقتی تشبیه می‌کند که بر چهره مخاطبش سیلی می‌زند. این سیلی دردناک است اما هشدار جدی می‌دهد.

* عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در واکنش به ادامه اجرای نمایش «مخاطب» تاکید کرد که این موضوع با مستندات پیگیری خواهد شد و در این ارتباط برخی مسوولان ارشاد باید پاسخگو باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: