کد خبر: ۹۲۱۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶
تعداد بازدید: ۸۹۷
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش بابیان اینکه مقدار شهریه مدارس غیردولتی را تا هفته بعد اعلام می‌کنیم، اظهار کرد: سه محدوده را برای تعیین شهریه مدارس غیر دولتی مشخص و سه نوع شهریه پایین، متوسط و بالا را اعلام خواهیم کرد.

اعلام شهریه مدارس غیر دولتی هفته آیندهبه گزارش خبرداغ ، احمد محمود زاده بابیان اینکه مطابق مصوبه مجلس، تعیین الگوی شهریه در اختیار سازمان مدارس و مراکز غیردولتی قرارگرفته است، اظهار کرد: بعد از تعطیلات نوروز، الگوی شهریه را بر اساس مصوبات شورای سیاست‌گذاری، نظارت و برنامه‌ریزی سازمان شامل اعضای حقیقی و حقوقی اعلام کردیم و امسال نسبت به سال‌های گذشته، دو مولفه تعیین کننده دیگر هم به الگوی شهریه اضافه کردیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: دو ماه و نیم است که مدارس و مؤسسان با همکاری ادارات آموزش‌وپرورش در حال پر کردن فرمت‌ها هستند و هفته بعد شهریه‌ها مشخص خواهند شد.

وی افزود: در تعیین شهریه مدارس غیردولتی، شهریه ثابت و شهریه برای فوق‌برنامه‌ها و برنامه‌های مکمل‌ها داریم، اما در کنار آن‌یک شهریه غیررسمی نیز وجود دارد که انجمن اولیا و مربیان برای سرویس ایاب و ذهاب و تغذیه دانش آموزان، برنامه‌ریزی می‌کنند.

محمود زاده تأکید کرد: شهریه‌ای که اعلام می‌شود، شهریه ثابت است، اما مدارس تا ۳۵ درصد اجازه دارند برای فوق‌برنامه‌ها و مکمل‌ها شهریه بگیرند، لذا برخی اختلاف‌نظرها و صحبت‌ها بر وجود این دو نوع شهریه وجود دارد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی بابیان اینکه همه مدارس غیردولتی فوق‌برنامه ندارند، گفت: اجازه نمی‌دهیم مدرسه‌ای هزینه شهریه فوق برنامه بگیرد، اما آن را اجرا نکند.

محمود زاده در مورد مؤلفه‌های مؤثر بر تعیین شهریه مدارس گفت: براساس الگوی شهریه، چند شاخص را در حوزه کیفیت‌بخشی به دو حوزه آموزش‌وپرورش اضافه کردیم و عددی هم که اعلام می‌کنیم، معمولاً در توافق با مؤسسان مدارس است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی بابیان اینکه مقدار شهریه‌ها را هفته بعد اعلام می‌کنیم، اظهار کرد: سه محدوده را مشخص و سه نوع شهریه پایین، متوسط و بالا را اعلام خواهیم کرد. امسال در این خصوص شفاف‌سازی کردیم تا مردم در جریان باشند که این مبالغ صرف چه اقدامات و برنامه‌هایی می‌شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی از راه‌اندازی سامانه مشارکت خبر داد و گفت: اگر مردم نسبت به شهریه‌ها و خدمات مدارس اعتراضی داشتند ستاد پروژه مهر در استان‌ها و ستاد ثبت‌نام دانش آموزان پیگیری خواهند کرد.

ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: