کد خبر: ۹۲۱۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
تعداد بازدید: ۲۱۵
"ایاد کوسا" با هدف بررسی ظرفیت های تجاری، صنعتی و گردشگری کیش برای ایجاد همکاری های دو سویه سرمایه گذاران سوری و ایرانی به این منطقه آزاد سفر کرد.

سفر دبیرکل مناطق آزاد سوریه به کیشبه گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، "ایاد کوسا" دبیرکل مناطق آزاد سوریه در این سفر از فاز 6 صنعتی،‌ بندرگاه تجاری و پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش بازدید کرد.

"ایاد کوسا" هدف از این سفر را آشنایی با ظرفیت های منطقه آزاد کیش و آگاهی از زمینه های مناسب همکاری سرمایه گذاران سوری و ایرانی عنوان کرد و افزود: امیدوارم تفاهمنامه همکاری بین مناطق آزاد دو کشور به امضا برسد و همکاری ها بین سرمایه گذاران ایران و سوریه به زودی آغاز شود.

دبیرکل مناطق آزاد سوریه تصریح کرد: همانطور که ایران در بسیاری از صنایع و تولیدات فعالیت دارد سوریه نیز در صنایع به ویژه نساجی تبحر خاصی دارد و مشهور است؛ امیدوارم در زمینه های صنعتی، تجاری و بازرگانی دو طرف تعاملات و همکاری های قابل قبولی شکل گیرد.

"ایاد کوسا" در ادامه این مطلب بیان داشت: همزمان با بحث های تجاری و سرمایه گذاری موضوع گردشگری نیز برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است و علاقمندیم مردم سوریه سهمی از گردشگری کیش داشته باشند و تبادل گردشگر نیز از دیگر برنامه های مناطق آزاد دو کشور باشد.

وی در خصوص اجرای برخی برنامه ها گفت: روند همکاری بین دولت ها همیشه به صورت قانونگذاری بوده و برای اجرای آن باید سرمایه گذاران بخش خصوصی این قوانین را پیاده سازی کنند.

دبیرکل مناطق آزاد سوریه همچنین خواستار بررسی زمینه های افتتاح یک رستوران عربی و نمایشگاه دائمی ارائه محصولات سوری در کیش شد و برای معرفی ظرفیت های این منطقه آزاد به سرمایه گذاران سوری اعلام آمادگی کرد.

گفتنی است محمد چالویی سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این بازدید حضور داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: