کد خبر: ۹۲۰۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶
تعداد بازدید: ۲۰۴
آتش نشانان بنگلادشی درحالی برای سومین روز پیاپی با خاموش کردن آتش در انبارهای این کشور دست و پنجه نرم می کنند که شمار جان باختگان در این حادثه به ۴۱ نفر افزایش یافته است.

سومین روز تلاش برای مهار آتش سوزی در بنگلادش؛ افزایش شمار کشته ها به ۴۱ نفربه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا: آتش نشانان بنگلادشی درحالی برای سومین روز پیاپی با خاموش کردن آتش در انبارهای این کشور دست و پنجه نرم می کنند که شمار جان باختگان در این حادثه به ۴۱ نفر افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» فیلم های ضبط شده از پهپادها ستونی از دود را در منطقه انبار کالاهایی نشان می دهد که روز شنبه در جریان انفجار بزرگ محموله های در «سیتاکوندا» واقع در ۴۰ کیلومتری شهر بندری «چیتاگونگ» در جنوب شرقی این کشور آتش گرفت. 

به گفته مقام‌های آتش نشانی ،آتش تا حد زیادی مهار شده اما هنوز اطفا حریق کاملا صورت نگرفته است. این درحالی است که کانتینرهایی حامل مواد شیمیایی در نزدیکی این انبار است که خطر انفجار آنها نیز وجود دارد. 

رئیس آتش نشانی شهر بندری چیتاگونگ به خبرنگاران گفت: « آتش نشانان ما سخت کار می کنند اما به دلیل وجود مواد شیمیایی خیلی خطرناک است که نزدیکتر شویم.» 

از سوی دیگر انفجارهای مشابه که برخی از آنها موجب شکسته شدن پنجره ساختمان ها در همسایگی این انبار شده، کار آتش نشانان را پیچیده تر کرده است. 

براساس اعلام مقام های رسمی، سربازان نیز به تلاش برای جلوگیری از گسترش مواد شیمیایی به کانال های خط ساحلی «بنگال» پیوسته اند. 

براساس آخرین آمار رسمی، تا این لحظه ۴۱ نفر کشته و ۲۰۰ نفر نیز مجروح شده اند که در این میان، حداقل ۹ آتش نشان جان خود را از دست داده اند و ۱۰ پلیس نیز در میان ۵۰ مجروح نفرات امداد و نجات، زخمی شده اند. 

به گفته یکی از پزشکان بیمارستان «چیتاگونگ» احتمال بالا رفتن شمار جان باختگان به دلیل بحرانی بودن شرایط برخی نجات یافتگان وجود دارد. 

هنوز دلیل این آتش سوزی به طور دقیق مشخص نشده است اما مقام های آتش نشانی می گویند ممکن است این آتش سوزی از کانتینر هیدروژن پروکساید آغاز شده باشد. 

«روهول امین سیکدر» معاون صنعتی انجمن انبارهای داخلی بنگلادش گفت تقریبا تمامی کانتینرهای قابل حمل برای صادرات و واردات کالاها در آتش سوخته اند. این انبار شامل ۸۰۰ کانتینر پر از اقلام صادراتی و ۵۰۰ کانتینر اقلام وارداتی در کنار حدود ۳ هزار کانتینر خالی بود.

بنگلادش به دومین کشور صادرکننده پوشاک در دهه های اخیر تبدیل شده است اما زیرساخت های آن هنوز به اندازه کافی امنیت صنعتی ندارند. 

در سال ۲۰۱۹ و در جریان آتش سوزی ساختمانی در نزدیکی پایتخت این کشور ۷۰ نفر کشته شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: