کد خبر: ۹۲۰۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۷
تعداد بازدید: ۳۱۰
​موتور سیکلت های برقی اوکراین در جنگ با روسیه، خواب را از چشمان نیروهای ارتش پوتین ربوده‌اند و از هر سمت، تانک ها و ستون های زرهی روس را هدف قرار می‌هند.

به گزارش خبرداغ به نقل از گجت نیوز: موتور سیکلت های برقی اوکراین در جنگ با روسیه، خواب را از چشمان نیروهای ارتش پوتین ربوده‌اند و از هر سمت، تانک ها و ستون های زرهی روس را هدف قرار می‌هند.

 

تقریبا ۵ ماه از تهاجم همه جانبه‌ی روسیه به اوکراین می‌گذرد و به نظر می‌رسد که نیروهای ولودیمیر زلنسکی در این مدت کوتاه توانسته‌اند تا تدابیر به شدت کارآمدی را به روی صحنه بیاورند. این در حالی است که تا به اینجای کار، ارتش روسیه بیش از ۲۵ هزار نفر از سربازان خود را از دست داده است. در ادامه به یکی از هوشمندانه‌ترین استراتژی‌های ارتش اوکراین که تا به امروز به صورت محرمانه باقی مانده بود نگاهی خواهیم داشت.

نگاهی به حضور موتور سیکلت های برقی اوکراین

قاتل خاموش جدید ارتش روسیه را بشناسید

اهمیت حضور وسایل نقلیه زرهی مثل کامیون‌ها، پیکاپ‌ها و خودروهای سبک در ناوگان نیروهای نظامی، کاملا واضح و مشخص است اما تقریبا چند سالی می‌شود که پای وسایل نقلیه برقی و هیبرید هم به این میهمانی باز شده. خودروها و موتورسیکلت های برقی یا هیبریدی می‌توانند با گریز از دوربین‌ها و رادارهای گرمایی، کابوس خاموش هر ارتشی باشند و از آن جایی که هیچ صدایی ندارند، توجه کسی را هم به خود جلب نمی‌کنند. این موضوع دقیقا چیزی است که اوکراینی ها آن را به خوبی درک کرده‌اند.

قاتل خاموش جدید ارتش روسیه را بشناسید

شرکت‌های ELEEK و Delfast دو عدد از بزرگترین سازنده‌های دوچرخه و موتورسیکلت برقی در کشور اوکراین هستند که محصولات آن‌ها، خواب را از چشمان نیروهای ارتش روسیه گرفته است. داستان از جایی شروع می‌شود که وادیم ایگناتوف، معاون ارشد اجرایی وسایل نقلیه الکتریکی در اوکراین، به اهمیت حضور این موتورهای برقی در خط مقدم  اشاره کرد.

قاتل خاموش جدید ارتش روسیه را بشناسید

در ادامه، چندین شارژر قابل حمل به همراه این موتور سیکلت های برقی به صورت آزمایشی به خدمت گرفته شده‌اند تا آزمون خود را آغاز کنند. اما این موضوع در چه تاریخی رخ داده است؟ رئیس ارشد اجرایی شرکت ELEEK در این راستا می‌گوید:

موتور سیکلت های برقی ما از همان هفته های ابتدایی جنگ روسیه و اوکراین به خط مقدم فرستاده شدند اما این موضوع تا این لحظه به صورت محرمانه باقی مانده بود. به هر حال اکنون وقت آن رسیده است تا قدرت نظامی اوکراین در بخش «وسایل نقلیه‌ی پنهان کار الکتریکی» را به صورت آشکار به تمام دنیا نشان دهیم.

مجهز کردن موتور سیکلت های برقی اوکراین به آخرین سلاح های روز

قاتل خاموش جدید ارتش روسیه را بشناسید

از آنجایی که این موتور سیکلت های الکتریکی برای نابود کردن خودروهای زرهی سبک، تانک ها و کامیون های نظامی آماده شده‌اند، می‌توانید در اکثر موارد، موشک های NLAW را بر روی دوش راکبان آن‌ها مشاهده کنید. این موشک های دوش پرتاب در نوع خود بسیار سبک و از قدرت تخریب بسیار بالایی هم برخوردار هستند و اگر آن‌ها را در یک محیط باز با تانک دشمن تنها بگذارید، کار تانک های دشمن زار خواهد بود.

قاتل خاموش جدید ارتش روسیه را بشناسید

همچنین به لطف موتور سیکلت های برقی اوکراین، اپراتور موشک های NLAW می‌تواند پس از زدن هدف خود، به سرعت از مهلکه دور شوند و کاری هم از دست دوربین های حرارتی ارتش روسیه، برنمی‌آید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: