کد خبر: ۹۱۹۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱
تعداد بازدید: ۱۸۸
اقبال شاکری نماینده تهران به روزنامه همشهری گفت:تفاوت چشمگیری میان رئیس قوه مقننه با روسای قوای مجریه و قضاییه ایجاد می‌شود.

نماینده تهران: رئیس مجلس مثل رئیس قوه مجریه و قوه قضاییه نیست؛ فقط سخنگوی نمایندگان استبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، رئیس قوه مجریه رئیس دولت است و درنهایت نظرات و دیدگاه‌های رئیس‌جمهور در ارکان اداری کشور جاری و ساری می‌شود. رئیس قوه قضاییه نیز می‌تواند با استفاده از اختیارات قانونی خود برخی آرای قضایی را تغییر داده یا لغو کند. اما، رئیس مجلس دارای چنین اختیارات و جایگاهی نیست چراکه براساس قانون اساسی، هیچ نماینده‌ای نماینده‌تر از دیگری نیست و نمی‌توان رأی نماینده‌ای را به فرد دیگری واگذار کرد. از این رو، می‌توان گفت که رئیس مجلس سخنگوی مجلس است و خواسته‌های نمایندگان را از زبان خود به دیگر سران قوا منتقل می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: