کد خبر: ۹۱۹۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
تعداد بازدید: ۱۳۷
معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به بیماریابی مبتلایان سرخک به صورت فعال در محل سکونت اتباع خارجی، گفت: بیشتر مبتلایان سرخک، اتباع غیرایرانی بوده‌اند.

وزارت بهداشت: بیشتر مبتلایان سرخک اتباع خارجی بوده‌اند/ تزریق واکسن سرخک به اتباع از ۹ ماه تا ۳۰ سالبه گزارش خبرداغ به نقل از تسنیم: معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به بیماریابی مبتلایان سرخک به صورت فعال در محل سکونت اتباع خارجی، گفت: بیشتر مبتلایان سرخک، اتباع غیرایرانی بوده‌اند.

دکتر کمال حیدری با اشاره به شناسایی بیش از 164 مورد ابتلا به سرخک در کشور اظهار داشت: همکاران ما در بخش بهداشت به محل سکونت اتباع خارجی مراجعه می‌کنند و بنابراین بیماریابی سرخک به صورت فعال نیز انجام می‌شود؛ برخی از مبتلایان به صورت قانونی و برخی دیگر غیرقانونی وارد کشورمان شده‌اند و از آنجا که سلامت همه هموطنان اهمیت دارد با افرادی که واکسن تزریق نکرده‌اند یا به کودکان خود واکسن سرخک نزده‌اند تماس گرفته و آنها را به واکسیناسیون دعوت می‌کنند.

وی افزود:‌ عمده افراد مبتلا به سرخک تابعیت ایرانی ندارند و عمدتا از کشورهای افغانستان و پاکستان و ... وارد کشور شده بودند. تعدادی از ایرانی‌هایی که به سرخک مبتلا شده بودند نیز با اتباع مبتلا در تماس بوده‌اند.

بر اساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت‌، تزریق واکسن سرخک به اتباع غیرایرانی،‌ در سنین 9 ماه تا 30 سال به طور رایگان انجام می‌شود؛‌ همچنین اگر افراد به کودکان خود در سنین 12 و 18 ماهگی واکسن سرخک زده‌اند نیاز به واکسیناسیون مجدد برای کودکان وجود ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: