کد خبر: ۹۱۹۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹
تعداد بازدید: ۳۶۱
کارو حق وردیان ستاره پیشین تیم‌های ملی و استقلال یکی از هافبک های مقتدر فوتبال ایران بود که افتخارات زیادی را نیز به دست آورد.

بازگشت ستاره‌های آبی به استقلال برای خداحافظی خاطره‌ساز/عکسبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ کارو ابتدا با تیم ملی قهرمان جام ملت‌های آسیا ۱۹۶۸ شد. او سپس به همراه استقلال به مقام قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا رسید و البته به همراه استقلال ۴ بار قهرمان جام باشگاه های تهران و یک بار قهرمان لیگ تخت جمشید شد. قهرمانی در بازی‌های آسیایی ۱۳۵۳ تهران نیز با تیم ملی در کارنامه او به ثبت رسید.

هافبک ارمنی فوتبال ایران در دهه های ۴۰ و ۵۰ در فروردین ماه ۱۳۵۶ از دنیای فوتبال خداحافظی کرد و در سن ۳۲ سالگی کفش هایش را آویخت. اکثر بزرگان وقت تیم آرارات تهران و همچنین بزرگان تیم تاج سابق یا همان استقلال گرد هم آمده اند تا در ورزشگاه امجدیه مراسم خداحافظی کار را برگزار کنند اما در این مراسم اتفاقات جالبی رقم خورد.

ماجرا از این قرار بود که در سال ۵۶ اکثر ستاره های استقلال از این تیم جدا شده بودند و بازیکنانی چون علی جباری، زنده یاد منصور پورحیدری و زنده یاد عزت جانملکی دیگر فوتبال بازی نمی کردند. از طرفی نفراتی چون زنده یاد ناصر حجازی، رضا عادلخانی و نصرالله عبداللهی نیز مدتی بود که راهی تیم شهباز شده بودند و غلامحسین مظلومی هم مدت ها بود که جمع آبی پوشان را ترک کرده بود.

اما در روز خداحافظی هافبک مقتدر فوتبال ایران همه بزرگان استقلال گرد هم آمدند و دوباره کنار هم پیراهن تاج سابق را پوشیدند تا روزی به یاد ماندنی را برای کارو رقم بزنند. هافبک ارمنی فوتبال ایران در نیمه اول با پیراهن تیم سابقش آرارات بازی کرد و کنار بزرگان فوتبال آرارات به میدان رفت اما در نیمه دوم لباس تاج سابق را پوشید و در کنار هم تیمی های پیشین خود روز خداحافظی اش را پشت سر گذاشت.

درباره کارو حق وردیان ذکر این نکته مهم ضروری است که او همچنان یکی از رکوردداران حضور در دربی تهران به شمار می رود. کارو با ۱۷ حضور در دربی تهران یعنی ۱۶ بازی رسمی و یک بازی دوستانه برای خودش نام آوازه ای به هم زد و از سال ۱۳۴۷ تا سال ۱۳۵۴ همواره یکی از مردان تاثیرگذار استقلال در دربی به شمار می‌رفت.

هافبک ارمنی پیشین استقلال تمام این دربی ها را ۹۰ دقیقه ای به پایان رساند به غیر از دربی شماره دهم که به دلیل مصدومیت در نیمه دوم تعویض شد. کارو در دربی معروف سال ۱۳۵۲ که به شکست ۶ بر صفر استقلال مقابل پرسپولیس انجامید ۹۰ دقیقه بازی کرد و اکثر ستاره های پرسپولیس در آن زمان از اخلاق حرفه‌ای و رفتارهای انسانی این هافبک استقلال تعریف و تمجید می کردند.

بازگشت ستاره‌های آبی به استقلال برای خداحافظی خاطره‌ساز/عکس

۲۵۷ ۲

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: