کد خبر: ۹۱۹۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸
تعداد بازدید: ۴۸۸
با تداوم درگیری‌ها در اوکراین یک مقام ارشد روس اعلام کرد تحویل سامانه دفاع موشکی اس-۵۰۰ به ارتش این کشور آغاز شده است.

شروع تحویل سامانه دفاع موشکی اس-۵۰۰ به ارتش روسیهبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس: «یوری بوریسف» معاون نخست‌وزیر روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد تحویل سامانه دفاع موشکی اس-۵۰۰ به ارتش این کشور آغاز شده است.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، بوریسف گفت:‌ «امروز ارتش تحویل سامانه تسلیحاتی اس-۵۰۰ که در واقع ترکیبی از کارکردهای دفاع ضدهوایی و ضد موشکی است را آغاز کرد».

این مقام روس گفت سامانه اس-۵۰۰ نیز مانند دیگر سامانه‌های موشکی روسی جای خود را در بازار جهانی پیدا خواهد کرد و «مثل کیک داغ فروش خواهند رفت».

بوریسف افزود، روسیه «سردمداری بی چون و چرا» در عرصه بازار جهانی تسلیحات، به‌ویژه تسلیحات دارای این نوع از مشخصات فنی است.

پیش از این نیز تاس به نقل از یک فرد مطلع نزدیک به وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود: «سامانه دفاع هوایی اس-۵۵۰ مرحله آزمایشی را با موفقیت پشت سر گذاشت. اولین تیپ اس-۵۵۰ وارد مرحله رزمی شد».

طبق گمانه زنی رسانه‌ها، احتمالاً هند که به تازگی سامانه‌های دفاع موشکی اس-۴۰۰ را از روسیه خریداری کرده، یکی از مشتریان اس-۵۰۰ و یا حتی اس-۵۵۰ خواهد بود.

از زمان شروع درگیری‌ها در اوکراین، کشورهای غربی به هند فشار آورده‌اند تا همکاری‌های نظامی و تسلیحاتی خود با روسیه را متوقف کند.

«دیمیتری شوگایف» مدیر سرویس فدرال همکاری‌های نظامی و فنی روسیه نیز درباره اس-۵۰۰ پیشتر گفته است: «از نظر ما هند و چین و تمام کشورهایی که با آنها شراکت طولانی‌مدت داریم و همکاری‌های دوجانبه بین ما قابل پیش‌بینی است، صاحبان آتی این سامانه‌های پیشرفته خواهند بود».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: