کد خبر: ۹۱۹۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
تعداد بازدید: ۲۰۸
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه بخش عمده تجهیزات پزشکی وارداتی است، گفت: وزارت بهداشت خودش در این بخش مشکل دارد و لازم است حمایت‌های پیش‌بینی‌شده در قانون، از طریق بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه صورت گیرد.

بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه نیاز وزارت بهداشت به تجهیزات پزشکی را تامین کنندبه گزارش خبرداغ ، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو بافارس، با بیان اینکه این کمیسیون مستمرا بر بازار دارو و تأثیر اصلاح یارانه‌ها بر آن نظارت می‌کند، اظهار داشت: با توجه به اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی و با توجه به اینکه دولت چند بار اعلام کرده که قیمت دارو افزایش نمی‌یابد، قضاوت درباره تأثیرات اصلاح یارانه‌ها بر بازار دارو زود است.

وی افزود: فعلا پیامدهای وضعیت فعلی بر بازار دارو را مستمرا بررسی می‌کنیم و فکر می‌کنم تأثیر تصمیمات اخیر بر این بازار تا دو سه هفته دیگر خودش را‌‌‌‌‌‌‌‌ نشان دهد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: پیش از این گفته شده که 90 قلم دارو ارزان شده است؛ این 90 قلم دارو عمدتا داروهایی هستند که پیش از این در لیست بیمه نبوده‌اند و حالا با قرار گرفتن در پوشش بیمه ارزان شده‌اند.

شهریاری همچنین به بازار تجهیزات پزشکی اشاره کرد و گفت: در رابطه با تجهیزات پزشکی نگرانیم، چراکه اگر ارز ترجیحی این حوزه حذف شود و به سرعت حمایت جبرانی صورت نگیرد، مردم در بسیاری از عمل‌های جراحی به مشکل برمی‌خورند.

وی اضافه کرد: بخش عمده تجهیزات پزشکی، وارداتی است و طبیعی است که باید ارز مناسب به آنها اختصاص یابد و در صورت حذف ارز ترجیحی این بخش، حمایت‌های جبرانی پیش‌بینی شده در قانون با هماهنگی و بدون وقفه اعمال شود تا مردم در این بخش به مشکل برنخورند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: البته وزارت بهداشت خودش در این بخش مدعی است و مشکل دارد و لازم است حمایت‌های پیش‌بینی‌شده در قانون، از طریق بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه صورت گیرد و ما هم در کمیسیون با جدیت پیگیر این مسئله هستیم.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: