کد خبر: ۹۱۸۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
تعداد بازدید: ۲۷۲
ایران، یوزپلنگی که اخیرا ۳ توله به دنیا آورده بود به توله هایش شیر نمی دهد.

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، پس از سزارین ایران، یوزپلنگ ماده ای که در شرایط نیمه اسارت، ۳ توله به دنیا آورد، برخی منابع خبر از نپذیرفتن توله های ایران از سوی مادر دادند. یکی از فعالان حمایت از این گونه در معرض خطر انقراض گفت ایران از پذیرفتن توله هایش سرباز زده و کارشناسان سازمان محیط زیست مجبور به استفاده از روش شیردهی به صورت دستی شده اند.

تصاویری که اخیرا از سوی برخی رسانه ها منتشر شده موید آن است که توله های ایران با استفاده از روش دستی شیر می خورند و حال عمومی آنها مطلوب است.

در برخی تصاویر دو یوزپلنگ تازه متولدشده در فضایی حفاظت‌شده و با پروتکل‌های بهداشتی نگهداری می‌شوند:

«ایران» توله‌هایش را شیر نداد/ تصاویر یوزپلنگانی که از دست انسان شیر می‌خورند

قبل از این، یکی از توله یوزپلنگ‌های «ایران» که گفته می‌شد از روز تولد وزن‌گیری نداشته، به علت ناهنجاری و چسبندگی ریه تلف شده بود.

در تصویر دیگر نیز شیر خوردن یوزپلنگ ایرانی که تازه به جمع یوزهای پارک ملی توران پیوسته، نشان داده می‌شود:

«ایران» توله‌هایش را شیر نداد/ تصاویر یوزپلنگانی که از دست انسان شیر می‌خورند

پیش‌تر، شماری از فعالان محیط‌زیست انتقاداتی به نحوه شیر دادن به یوزهای تازه متولدشده وارد دانسته بودند که تلاش شده است تا با تکمیل تیم اجرایی و نگهداری از یوزها در پارک ملی توران، مشکلات گذشته رفع شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: